Reus, Alforja, Arbolí, Castillejos, Gallicant, Arboli, Reus

May 17, 2021
May 2021

near Reus, Catalunya (España)

Bonica anada a esmorzar a Arbolí per la ruta "clàssica" (Reus, Alforja, Coll d'Alforja, mitja trialera del Coll d'Alforja i amunt cap a l'Arbolí)

Per un dia, arribem aviat a esmorzar. A l'Hotelet. Millor que fa uns anys i el preu raonable (9 euros per un molt bon entrepà, una beguda i un cafè). Hem estirat l'esmorzar pq ha fet cap un company lesionat, en bici de carretera.

Tot xerrant hem decidit anar cap a Castillejos a repetir uns camins que havia fet fa un parell d'anys amb el Sergio per gentilesa del Jose, però que potser ni el Pep ni el Joan Pere coneixien. I, efectivament, així ha estat.

Hem fet turisme per l'antiga caserna militar i el Pep ha recordat "històries de la puta mili", just abans de començar un tram de sender moooolt gupo...però que després es va complicant una mica (rock-garden, trams tapats de vegetació.... això ja seria enduro.

Arribem a baix, quasi a tocar dels Gorgs, i amunt fort cap a Gallicant. Entrada al poble, foto de rigor i tirme amunt per a fer el bonic sender davant el poble abandonat, amb unes de les millors vistes de Siurana que recordo.

Tot seguit, pista en bon estat fins a trobar l'entrada de l'antic Camí de l'Arbolí a la Mussara. Es tractava d'un camí de bast, que no és gens pendent, però té molts passos trialers, de roca, i es fa laboriós de fer. Després hem fet un altra tram ds sender abans d'arribar a l'Arbolí, també amb parts ben tècniques i un pas on hi ha hagut un despreniment i on més val ser dos que anar sol (si més no amb ebike, pq costa de passar).

A Arbolí agafem aigua a la font i toca ja retirar. Ho fem, erròniament, per carretera primer, però a cementiri anem a buscar el sender paral.lel a la carretera (L'hauríem pogut prendre abans, a tocar del camp de futbol), fins a la carretra de la Mussara.

I és aquí on fem l'únic tram del recorregut d'avui que no coneixia: el relativament nou sender paral.lel a la carretera que ens porta fins a la pedrera sobre el Coll d'Alforja. Ha resultat ser un sender preciós, molt ben netejat i plantejat i que només en el tram final , més pendent, és una mica tècnic. Un gran treball, una gran troballa.

Per tant, una ruta amb dues parts molt diferneciades, que hi haurà qui dirà que es pot començat al Coll d'Alforja (efectivament), pq des de Reus allí i la tornada, ha estat d'enllaç. En canvi, la resta, és "btt del bo".