Reus-Alcover-Vall del Glorieta-Mont-ral- Alcover-Reus

October 18, 2021
October 2021

•   4.3 1 review

near Reus, Catalunya (España)

Ruta basada en la cursa de la vall del Glorieta de 2021, feta fa pocs dies. Es-pec-ta-cu-lar!!

El fet de sortir de Reus és pq no tenia cotxe.. però ja se sap que és un tram de transició, per asfalt, poc recomanable. A més, això ha fet que hi hatuès temps de fer el primer tram del trac de la cursa, per la Vall del Glorieta. Només hem anat a fer la trialera del Mas de la Cuca, que és molt maca i de bon fer si no ha plogut.

Fins a Mont-ral la pujada és molt maca, mab un parell de bons senders, també amb trams tècnics de baixada.

A Mont-ral esmorzem molt bé al Racó de Mont-ral (s'ha de repartir la despesa i aquest cop no hem anat al Cor de Prades, una altra bona opció). I després d'emorzar, comença la part més bona del dia. Per a mi, la millor baixada de les muntaues de Pardes. Sender rera sender, amb molt de floy, algun tram amb una mica de roca.... Un no parar de senders molt ben creats i conservats ples companys Alcover. Nets i polits tots ells.

Val a dir que la trialera final a la urbanització del Remei l'han suavitzat. Ara ja es pot fer bé amb qualsevol bici (encara que sempre val més que sobri que no que falti, naturalment).

En síntesi, una tram, aquest de Mont-ral a Alvover, que repetiria dissabte vinent (i jo no sóc de repetir rutes massa sovint)

• Photo of J. Miguel Mezquita
    J. Miguel Mezquita Jan 15, 2022

Maravillosa ruta, gracias por colgarla. La acabo de terminar.
    Solo un par de apuntes:
    1.- Yo no iría/volvería de Alcover por el camino de servicio de la autovía, es horroroso aunque sea más rápido y económico (en wh…) Yo nunca lo había hecho así y hoy lo he probado por respetar el track pero no lo repetiré.
    2.- Al intentar seguir el track nada más pasar Alcover he dado la vuelta pues me he encontrado una cadena y un cartel de camino particular, con lo que he reculado y me he saltado el trozo que sube por el lado izquierdo de la glorieta.
    2.- Lo mismo me ha pasado ya bajando, he abandonado uno de los senderos porque (aunque a la entrada del camino hay una cadena muy alta, puesta así como para que pases), un cartel anunciaba que era propiedad privada del mas De la Torre y prohibía expresamente el paso.
    No sé si al autor le consta que sí permiten pasar bicis o no, yo he preferido no arriesgarme porque veía que iba a pasar justo por delante de un más (dels gats?) y ni quería broncas.
    Por lo demás el track está estupendamente hecho y es muy fiable, muchas gracias.

A los bikers de Alcover que seguramente mantienen estos senderos cual jardín japonés sólo quisiera decirles que se merecen una botella de champán francés a cargo de los afortunados que podemos disfrutarlos gracias a ellos. Qué barbaridad de subidas y bajadas, una maravilla. Gracias

• Photo of flonjall
    flonjall Jan 16, 2022

Hola J. Miguel:

L'asfalt fins a Alcover és "anti-btt" total, com molt bé dius. A mi no m'agrada gens (això ja ho faig en bici de carretera) Però aquell dia no tenia cotxe i com era fosca nit.... no tenia alternativa). Però com bé dius, hi ha alternatives per arribar a Alcover evitant bona part d'aquest asfalt

Molt bona observació pel que als camins amb cadenes. Si bé son trams que es fan a la cursa d'Alcover, es ben bé com tu dius...hi ha cadenes. Però sempre hi hem passat, de fa anys i no hem tingut mai problemes amb els propietaris.. (al final de la primera cadena hi ha una trialera molt maca, al Mas de la Cuca, i de vegades hi ha hagut els propietaris baix i ens hem saludat). Però és un tema delicat, com bé dius i jo si són casos que no conec, també faig com tu i no m'hi poso.