Rellinars, Vacarisses, L'Obac

1913
March 20, 2023
March 2007

near Rellinars, Catalunya (España)

Magnífica i molt tècnica ruta per l'extrem nord occidental del Vallès Occidental per els termes de Rellinars, Vacarisses i Serra de l'Obac.
Sortida des de Rellinars a on de seguida agafem uns 5 km. de tram tècnic on les dificultats van augmentant progressivament, tant de pujada com de baixada especialment per les rodalies de Sanana fins a Can Vives on cal tenir molt bona tècnica.
Donem la volta a la Torrota i entrem a Vacarisses per pujar tot seguit fins al Pla del Ginebres on agafem el sender fins al coll del Lleonard per baixar per complicat i dur camí fins la enrunada casa del Lleonard, d'allà fins Les Vendranes cal esmerçar-se per superar passos amb pujada al tram final. El sender passat la casa segueix ara amb pocs entrebancs fins connectar amb la pista que puja cap als Caus.
Travessem la urbanització del Caus, la Casa Nova de l'Obac i visitem la casa Vella.
Amb un paisatge sublim i corprenedor anem a visitar la Calcina, un antic mas enrunat rodejat de superbs cims i cingleres tal com la Roca Salvatge, el Paller de tot l'Any, i a la llunyania La Pola.
Un curts trams però ara més fàcils que els anteriors ens retornen allà on hem començat.
Ruta técnica e intensa dissenyada per gaudir d'uns espais de muntanya sensacionals, on cal sobre tot tenir bones habilitats i saber integrar-se en aquest incomparable paisatge.