Photo ofPuigneulos - Coll de la Tanyareda - Coll de l'Orri - Coll de l'Estaca - Coll dels Tres Faig Photo ofPuigneulos - Coll de la Tanyareda - Coll de l'Orri - Coll de l'Estaca - Coll dels Tres Faig Photo ofPuigneulos - Coll de la Tanyareda - Coll de l'Orri - Coll de l'Estaca - Coll dels Tres Faig

April 10, 2023
April 2023

near Sant Martí d'Albera, Occitanie (France)

La intenció de la ruta d'avui ha estat explorar la pista que comença just fins on es pot arribar amb cotxe per anar al pic de Puigneulòs.
Tal com comentem, hem deixat el cotxe a la barrera, on hi ha les indicacions de prohibició a la circulació de vehicles motoritzats i a partir d'aquí fer-la amb bicicleta.
És una ruta molt agraïda doncs passem per molts llocs de vistes a banda i banda de Catalunya Nord (El Vallespir - Rosselló "Occitània") i Sud (El l'Alt i Baix Empordà), en la qual en alguns punts hem deixat la bicicleta i hem arribat a peu fins al mateix coll per gaudir millor de les vistes.
A part de gaudir de les fagedes amb imponents faig de mides i formes descomunals, hem anat fent parades en diversos punts amb bones vistes tot passant per Coll de Jo, zona de pic-nic de la Tanyareda, fent parada deixant les bicis i pujant fins al mateix coll de la Tanyareda, amb vistes al Castell de Requesens, la plana de l'Emporda i la magnitud del Golf de Roses.
Reprenent de nou les bicis i continuant la ruta, passem pel Coll de Pregon i arribem a la Font de l'Orri, on hem deixat de nou les bicis i a 5' a peu ens hem arribat fins al mateix Coll de l'Orri i de nou més vistes.
Reprenem camí i tot passant per la vall de les Tortugues gaudim de nou de les vistes de la vesant del Vallespir-Rosselló i la Costa Blava.
Arribem al Coll de l'Estaca i estant un xic més amunt, podem veure tota la formació del Cap de Creus identificant El Port de la Selva i la bola del Pic del Pení entre d'altres.
Reprenem ruta i amb l'ànim fer fins on s'ha acabat la pista, arribem al coll dels Tres Faig, que a partir d'aquí tot són senders.
Les vistes que ens regala aquest coll són les de la Costa Vermella amb els poblets de Portvendres i Cotlliure.
I a partir d'aquí tot és camí de tornada per la mateixa pista.
Si feu aquesta ruta i enganxeu un dia ben clar, gaudireu molt de les vistes de les dues vessants de la Catalunya Nord i Sud.
Pista ciclable però molt pedregosa.
Salut i natura.

Punt d'inici

Photo ofUna mirada al Vallespir i el Rosselló Photo ofUna mirada al Vallespir i el Rosselló Photo ofUna mirada al Vallespir i el Rosselló

Una mirada al Vallespir i el Rosselló

El Canigó

Font de la Tanyareda

indicacions al coll de la Tanyareda

Photo ofVistes des del Coll de la Tanyareda (Puigneulòs - Requesens - golf de Roses - Plana Empordà) Photo ofVistes des del Coll de la Tanyareda (Puigneulòs - Requesens - golf de Roses - Plana Empordà) Photo ofVistes des del Coll de la Tanyareda (Puigneulòs - Requesens - golf de Roses - Plana Empordà)

Fent camí

Font de l'Orri

Photo ofVistes del Coll de l'Orri (Golf de Roses i Cap de Creus) Photo ofVistes del Coll de l'Orri (Golf de Roses i Cap de Creus) Photo ofVistes del Coll de l'Orri (Golf de Roses i Cap de Creus)

Vistes del Coll de l'Orri (Golf de Roses i Cap de Creus)

Photo ofVistes des del Coll de l'Estaca (impressionants panoràmiques) Photo ofVistes des del Coll de l'Estaca (impressionants panoràmiques) Photo ofVistes des del Coll de l'Estaca (impressionants panoràmiques)

Vistes des del Coll de l'Estaca (impressionants panoràmiques)

Indicacions al Coll de l'Estaca

PictographFauna Altitude 3,410 ft

Coll dels Tres Faig

Photo ofVistes des del Coll dels Tres Faig (Port Vendres i Cotlliure 'Costa Vermella') Photo ofVistes des del Coll dels Tres Faig (Port Vendres i Cotlliure 'Costa Vermella') Photo ofVistes des del Coll dels Tres Faig (Port Vendres i Cotlliure 'Costa Vermella')

Vistes des del Coll dels Tres Faig (Port Vendres i Cotlliure 'Costa Vermella')