Puigcerver, Serra de Pradell, l'Argentera i Pantà de Riudecanyes des de Reus

December 15, 2023
December 2023

near Reus, Catalunya (España)

Ruta llarga de dissabte, que passa per llocs força clàssics.

De Reus a Alforja és d'enllaç. La pujada a Puigcerver la ferm per la Creu de Formatge i baixem pel parc eòlic per a baixar al Coll de la Teixeta i pujar a la Serra de Pardell a fer el sempre preciós sender de la Font del Peli.

Esmorzem molt bé al Casal de Pradell (ens han cobrat menys aquest cop per un plat combinat de llonganissa amb ous ferrats que per un entrepà de llonganissa fa un any...)

I en acabar, fem el Barranc del Pas i pugem cap al parc eòlic de Trucafort per a baixar cap a l'Argentera per la tècnica baixada del Camí vell que enllaçava aquest poble amb la Torre de Fontaubella pel Portell de Peiró.

Un cop a l'Argentera, el Pep ens porta a fer trams de camins i senders que o feia molt que no feia o no havia fet mai. Són bocins de l'antiga "Copa del Món" que es feia cada any aquí fa com una dècada ja (la marxa btt de l'Argentera). Això em dona molt "bon rotllo" perquè recordo que quan vaig redescobrir la bici cap allà el 2010, venia per aquí des de Reus, encara sense gps, amb mapes de paper, tot sol a descobrir camins

AL pantà de Riudecanyes (el que queda d'ell...) l'Alfons ens ensenya uns senders que han muntat al que no fa tant estava inundat .... Trist tot plegat (però el sender t'evita passar per l'asfalt de sempre a la vora de l'embassament).

En resum, una ruta una mica més llarga de les habituals, de més pedalar i menys concentrada de senders i trialeres (si bé també n'hi ha i de ben bons i de tots els nivells). Potser més semblant a les que fèiem abans de les e-bikes. Però que em continuen agradant de fer també

PD: Poso moderat tècnicament parlant, perquè l'únic tram de dificultat alta és la trialera cap a l'Argentera pel Portell de Peiró.

Ruta circular des de Reus passant per:
- Parc U d'Octubre (1.6 km)
- Moli de la Roca (8.1 km)
- Ermita de Sant Antoni (17.2 km)
- Coll de la Creu (20.1 km)
- Ermita de Puigcerver (22.3 km)
- Coll dels Feixos (26.6 km)
- Coll de la Teixeta (28.7 km)
- Font del Peli (34.1 km)
- Església Santa Maria Magdalena de Pradell (36.0 km)
- Portell del Peiró (41.0 km)
- Font Vella (45.9 km)
- Rentadors (49.3 km)
- Iglesia de Sant Mateu (53.2 km)