Prüedo, altiplà desconegut

September 15, 2023
September 2023

near Salardú, Catalunya (España)

Ruta inèdita per uns paratges força desconeguts, l'altiplà de Prüedo a cavall de les valls de Valarties i d'Aiguamòg.
El punt de sortida el situem a l'aparcament d'Era Mòla de Salardú. L'aproximació és per la vall d'Aiguamòg per la que hi pugem seguint el vell camí ramader, tècnic però molt bonic.
Un cop els plans des Banhs de Tredòs seguim la pista que puja als plans de Prüedo tot passant per l'indret deth Corrau des Machos, al vessant oriental del Tuc de Salana. Després de revoltar la Coma de Montaner ja albirem l'altiplà de Prüedo, una zona que combina boscos de pi negre i prats alpins.
A l'arribar al Coret de Prüedo deixem la pista i iniciem la travessa inèdita d'aquest extens altiplà. Ho fem seguint el track del gps atès que no hi ha cap camí. Pedalem camp a través travessant boscos i prats. Paisatge majestuós amb vistes espectaculars. La pedalada és força còmoda doncs el terreny té poc pendent. Passem pels plans Gran des Coms i el Gran de Morats.
Arribem a l'ampli Coret d'Arties, un indret amagat i verge del que quedem bocabadats. És realment bonic i salvatge. A partir d'aquí comencem a baixar encara força estona pel mig dels prats alpins. Tenim la sort de veure fauna variada, gall fer, cérvol, senglars ... .això demostra que és un indret poc freqüentat pels excursionistes.
Quan s'acaba l'altiplà baixem de forma sobtada a trobar el marcat camí que procedent d'Era Cramba baixa a Montromies per dins d'una bonica avetosa.
Aviat arribem als plans de Montromies que travessem i ens tornem a endinsar al bosc tot seguint el molt marcat sender senyalitzat com a Sanglier del conjunt de Enduromies que ens porta directament al punt de sortida a Era Mòla de Salardú.
Ruta no massa complicada però que fa imprescindible la utilització del gps atès que durant bona part de l'altiplà no hi ha rastres de camí.
Si us agrada pedalar per indrets poc coneguts i anar de descoberta, aquesta ruta és una bona opció.
La ciclabilitat és quasi total, només hi ha un curt tram de baixada que per precaució és millor fer-la a peu.