Photo ofProva eBike. Palafrugell, Fitor, Vallobrega, Palamós, Fitor, Santa Susanna de Peralta, St Feliu de Boada, Torrent, Palafrugell. Photo ofProva eBike. Palafrugell, Fitor, Vallobrega, Palamós, Fitor, Santa Susanna de Peralta, St Feliu de Boada, Torrent, Palafrugell. Photo ofProva eBike. Palafrugell, Fitor, Vallobrega, Palamós, Fitor, Santa Susanna de Peralta, St Feliu de Boada, Torrent, Palafrugell.

-12 ft
August 22, 2022
August 2022

near Palafrugell, Catalunya (España)

Fa temps que em balla pel cap que la propera bici que em compraré segurament serà una eBike, i avui he llogat una eBike Giant STANCE E+2 per provar-la i veure si val la pena o no ?

Encara que just ahir s'em va trencar la meva BTT, ha estat una coincidència, ja que la vaig reservar uns dies abans.

La ruta d'avui ha estat la combinació de dues rutes: una que vaig trobar a Wikiloc (eBike àrea) i que és l'inici de la ruta fins la primera pujada a Fitor, i una altra meva (que l'he fet a l'inversa) que l'he fet enllaçar baixant fins Vallobrega i Palamós, des d'on he tornat a pujar a Fitor i baixat per Santa Susanna de Peralta. La ruta ha estat força exigent i dura, amb corriols estrets, pujades i baixades pedregoses, etc. Però precisament això era el que buscava per posar al límit l'eBike i comprovar si val la pena.

De la primera part, destacaria la part de baixada de la Roca Filanera, que considero gens ciclable i només la recomano per experts que els agradi porta la bici a l'extrem. A mi personalment no m'ha agradat per perillós i si torno a repetir-la buscaré una ruta alternativa per no haver de passar per aquest tram.

Palafrugell, Mont-ras, Fitor, Vallobrega, Palamós, Fitor, Santa Susanna de Peralta, Sant Feliu de Boada, Torrent i Palafrugell.

Després d'unes 4 hores (temps en moviment) i uns 1.300 metres de desnivell, no he arribat a descarregar completament la bateria, encara que ja estava a l'últim punt (1de 5).
Si ja estava convençut, ara encara ho estic més. A part del motor elèctric, que dóna molta vida especialment en pujades pronunciades i camins molt pedregosos, també destacaria la (doble) suspensió que m'han fet passar per camins on segurament amb la meva BTT (Conor AFX) m'hauria tingut que baixar de la bici.

Si tingués que posar algun però, seria el manillar, que l'he trobat molt ample i, en alguns corriols estrets m'ha anat molt just per passar-hi. Aquest problema em principi es podria solucionar fàcilment retallant-lo (en cas de comprar aquest mateix model).
El pes de la eBike també és superior però en marxa queda compensat amb el motor, però s'ha de tenir en compte per pujar-la a un vehicle o moure-la sense l'assistència de la bateria.

PictographPhoto Altitude 263 ft

EBike llogada per fer aquesta sortida.

PictographReligious site Altitude 257 ft

Església de Sant Esteve de Mont-ras.

Menhir de Fitor.

Dolmen de la Roca de l'Aglà.

PictographReligious site Altitude 756 ft

Església de Santa Coloma de Fitor.

PictographReligious site Altitude 753 ft

Segona pujada a l'església de Santa Coloma de Fitor.

PictographReligious site Altitude 124 ft

Església de Santa Susanna de Peralta (Forallac).