Prou senders home! 23-JUN-20

June 29, 2020
June 2020

•   4.7 1 review

near Castellcir, Catalunya (España)

ATENCIO TRAMS NO CICLABLES
La Guapa V4

Corriols infinits del Moianès i les seves trialeres MTB 2020 from bttmania.org on Vimeo.

45Km si comencem i acabem a l'aparcament del capdamunt del Carrer de Sant Francesc. Serà dura igual però més curta.

Ruta molt corriolera amb alguns punts NO CICLABLES, pujades on cal empènyer, torrents a travessar que poden ser complicats si baixa gaire aigua...

Senders i corriols a tope, generalment fàcils i ciclables amb punts molt concrets on caldrà empènyer la bici. EVITAR aquesta ruta després de pluja, quan els torrents baixen plens ja que ens fotrem dins de l'aigua.

Un cop sortim de Castellterçol pujada pista i després sender durillo cap el Pla de les Boixes. El primer punt conflictiu és la pujada següent cap al Pla de les Forques, després de Castellterçol, cal empènyer la bici dos o tres vegades.
Baixem per senders macos i emboscats cap a la Fàbrega, no arriben a ser trialeres però si el bosc està tancat t'esgarrinxes una mica i si està humit les arrels són perilloses.
Cap a Moià comencem pels corriols una mica aeris sobre el torrent de la Fàbrega, només amoïna si tens molt vertigen. Després 5Km per pista cap a Moià, travessem guals sense dificultats.
EL gual sota la carretera de Moià és molt xulo però només transitable si han netejat la bardissa, no és el cas, però seguint aquesta traça arribareu a lloc. Comença un dels trams de corriols més macos de la comarca, variat, entretingut i llaaaaarg: 5Km amb trams ràpids, pujadetes, bosc, trialeretes fàcils de baixades, una mica massa d'esbarzers si van en màniga curta... Gràcies als companys de la Senglanada per aquest tram deliciós.

Un trosset de pista i 4Km més de senders i corriols molt divertits pel bosc que ens duen a l'espectacular salt de la Coma (o Baga Cerdana?). Només el veiem des de alt però és accessible desde baix en una altre ruta que passa per La Coma, paga la pena fer-ho però avui ja tenim massa calor i massa quilòmetres per davant.

També visitem el mirador de la Pedrera de Jornet i els coneguts gorgs Blaus a la riera de la Golarda.

Parada i fonda a Monistrol, refresc i amunt cap el dipòsit per agafar el camí de les cabanes de pedra seca i visitar el Codro Bressol camí del Coll i l'espectacular mas Sala de Sant Llogari. Cal empènyer una mica amunt al graó després de travessar la riera.
Des d'aquí podríem tornar per pista sense més complicacions... quin avorriment!

Travessem la riera de la Sala amb aigua fins als... genolls i remuntem un corriol tancat per reseguir el Torrent de Vilanova, aquest tram s'ha d'evitar de totes totes si hi ha aigua ja que es fa intransitable i pertorbaríem massa l'entorn natural.

Ara sí que ja podríem tornar per pista... però no: la visita a la Font de la Blada, preciosa, ens farà remuntar un corriol arrossegant la bici camí del Coll de la Creueta (Collet de Sant Fruitós) i retorn al punt d'inici per la darrera trialera del dia, atenció amb un graó, arrels i vegetació tancada segons l'època de l'any.

A gaudir!

dani_pent Jun 30, 2020

Ja ho saps prou, ja!!

• jprdi Oct 25, 2020

Brutal i bestial. Enorabona per el tack. Molt guapo. I ben fet.
    Encara estic alucinant.

• Photo of dani_pent
    dani_pent Oct 25, 2020

Moltes gràcies.

Va ser una bona currada preparar aquesta ruta!!