Porrera des de Reus per la Garrantxa i tornada pel Mas del Botó i la Vall del Llobregat

19180
December 26, 2023
December 2023

near Reus, Catalunya (España)

Penjo la que ha estat potser darrera ruta de l'any. No és pas la més bona... potser una de les més "dolentes", de fet. La penjo més que res per explicar un parell de coses o tres interessants. I, de fet, la penjo abans de penjar la penúltima que he fet, en la qual sí que m'explaiaré perquè, al contrari que aquesta possiblement ha estat la millor ruta de l'any.

En aquesta ruta, l'objectiu era sortir en diumenge perquè dissabte no havia pogut, I com és 24-D no vull massa embolics i sé que igual em toca anar sol pq la gent surt dissabte. Així és que se m'acut d'anar a Porrera a esmorzar, però passant per la Garrantxa, un camí antic molt bonic (per a caminar): només h8 havia passat en bici fa 4 o 5 anys i ja estava força tapat. Doncs ´be, avui ho estava encara més... S'agafa al mateix Coll de Cortiella i is estigués net seria espectacular, ja que malgrat tenir parts on el ferm és "enduro del duro", te la major part de sender bonic...

A Porrera hem esmorzat finalment 5 companys (dos motoristes i els 3 que hem fet la ruta) molt bé al Café Antic. Molt recomanables els plats de forquilla (popets, tripa) i a bon preu.

La tornada l'hem feta pel Mas del Botó i per primer cop, he passat cara amunt pel camí public recuperat no fa massa per l'Ajuntament d'Alforja. Ara ja tot ell és un camí ample i avui no hem vist ni rastre dels gossos que estaven deslligats fa temps.

Un cop a dalt del Coll de Cortiella, hem anat a buscar la baixada per sender del Barranc del Llobregat (bonica, encara que cap al final una mica desfeta... s'hi nota que hi passen més bicis/motos).

I des d'aquí ja cap a casa sense més història, tal i com havíem vingut...

En definitiva, la ruta d'avui ens ha servit per a saber que segurament mai més passaré per la Garranxa en bici (a menys que hi hagi noticia que s'hagi netejat el camí) i, en sentit contrari, que ja tenim camí públic habilitat per a tornar (o anar) de Porrera cap al Coll de Cortiella.

Si voleu un mica d'història sobre aquesta zona, aquí teniu un excel·lent article:

Passo difícil per trams de la Garrantxa i, en menor mesura, pel Barranc de la Vall del Llobregat. La resta de la ruta és tota de pista (dificultat zero)

Ruta des de Reus passant per:
- Ermita de Sant Antoni (15.9 km)
- Coll de Cortiella (38.6 km)
- Creu de Pedra (45.5 km)
- Moli de la Roca (54.5 km)
- Parc U d'Octubre (61.0 km)