POBLET-CASTELLFOLLIT-CENT FONTS-LA TRINITAT-SANT MIQUEL-L'ESPLUGA

Photo ofPOBLET-CASTELLFOLLIT-CENT FONTS-LA TRINITAT-SANT MIQUEL-L'ESPLUGA Photo ofPOBLET-CASTELLFOLLIT-CENT FONTS-LA TRINITAT-SANT MIQUEL-L'ESPLUGA Photo ofPOBLET-CASTELLFOLLIT-CENT FONTS-LA TRINITAT-SANT MIQUEL-L'ESPLUGA

September 20, 2022
September 2022

near Poblet, Catalunya (España)

Ruta pel bonics boscos de poblet.
Surto de l'aparcament de poblet i agafo la carretera que puja a Prades. A ma dreta deixem boniques masies. val la pena una parada i fer fotos.
un cop travessem el barranc de castellfollit, per un bonic pont de pedra de 2 ulls, trobo a ma dreta una creu de terme (ara de fusta). Girem a l'esquerra pelr la carretera del barranc fins passada la Granja de Castellfollit. trobo un aparcament a ma esquerra. La pista creua el barranc. Comencem a pujar pista amunt. deixo el barranc de la Sella a la meva dreta. Pista amunt fins el barranc del Coll de La Mola. Aquí trobo algun teix. Faig parada per fer fotos.
segueixo pista amunt fins Les Setcases. Antigues mines de barita. Encara es veu el tall a la muntanya.
En aquest punt la pista comença a baixar. Cruïlla amb la pista que porta a Rojals. Vaig a l'esquerra, cap a La Pena.
FONT DEL BOIXET. Una preciosa font amb bassi de pedra, amb una aigua fresquíssima.
Seguim baixant, i ens queda fora de pista, a l'esquerra la Caseta Forestal de La Pena, i a la dreta, a dalt, el Mirador de La Pena. Uns metres més avall la Font del Deport.
FONT DEL DEPORT. Un bonic lloc per descansar. Plafons informatius.
Seguint per la pista hi ha cadena per vehicles motoritzats. segueixo recte en direcció a Les Cent Fonts
LES CENT FONTS. Un racó preciós amb panells informatius. Pels voltants hi han exemplars de teixos, algun amb fruit.
desfaig una mica de pista en direcció a l'Ermita de la Trinitat. Passo per la cruïlla del GR-175 (Ruta del Cister) per anar a Sant Joan a peu.
Forta baixada fins l'Ermita de la Trinitat.
ERMITA DE LA TRINITAT. Hi ha una àrea recreativa amb focs i restaurant. Segueixo pista avall, ara per carretera, fins l'Oratori de sant Miquel.
ORATORI I FONT DE SANT MIQUEL. La font està davant mateix de l'oratori a l'altre costat de la carretera.
Ara tot asfaltat fins l'Espluga de Francolí, que travessem per la seva plaça principal.
L'ESPLUGA DE FRANCOLÍ. Passo pel davant de l'Hostal del Senglar. A la sortida de la població agafo la carretera que porta a Les Masies. Una mica més endavant pal indicador del GR-175 (Ruta del Cister). VAig a la dreta seguint el GR. Quan el GR ja quasi toca a la carretera, agafo un Itinerar Saludable, que després d'alguna pífia em porta a la carretera de Les Masies. No ha valgut la pena !!
Després de Les Masies passo pel davant del Balneari de l'Espluga.
Deixo a l'esquerra l'entrada de la pista de La Pena. Faig un tram de pista d'un camí senyalitzat que porta al Mirador de la Creu i torno a baixar. Entro les Fonts de l'Abat Siscar (de ferro i magnèsia), i per un lateral de la carretera arribo a l'aparcament del cotxe.
Bonica ruta !!!

PictographWilderness hut Altitude 2,566 ft

Caseta Forestal.

Coll de la Vena - 684 m.

Coll de Les Vinyes de Passa-Serres (686m)

Creu de terme

PictographRisk Altitude 2,293 ft

Cruïlla GR-175 (Cister). Corriol no ciclable

Sendero

EL ROC PONENT (Ha desaparescut la creu)

Entrada Camí de La Pena

Font de Deport

920 m altura

Font Del Boixet

Fonts de L'Abat Siscar (Ferro i Magnèsia)

Viñedo

Les Cent Fonts

Les Setcases

PictographProvisioning Altitude 1,716 ft

Masia del Cadet (Rest. 977870869)

Masia Del Simó

Tv-7007 y Carretera sin pavimentar

Pista a Rojals

Camino

Pista de La Pena. Dreta a Rojals.

RUTA DEL CISTER

Tv-7007

Urb. Les Masies

Les Masies

• Photo of Jn A
    Jn A Sep 25, 2022

Hola Lluisma

Veig tens un GPS com jo ja fa 12 anys que el porto, molt conten am ell.

Pregunta; veig que as fet aquesta ruta en e-bike...
    com la veus per una fer-la am una 26" doble normal...
    creus pot se dura a la pujada i o corriols (facils, tecnics)...

Gracies.
    Juan

• Photo of lluisma
    lluisma Sep 27, 2022

Si, jo he tingut el 60, el 62 i el 64. El 66 ja veurem hehe.
    Amb 26" cap problema, sempre depen de les teves cames.
    Corriols pocs, molt bonics i fàcils, tret d'algun tram que he hagut de baixar de la bicicleta. Però en general molt, molt bonics.