Plans de Beret - Montgarri - Esterri PALLARS SOBIRÀ 3 de 5

Photo ofPlans de Beret - Montgarri - Esterri PALLARS SOBIRÀ 3 de 5 Photo ofPlans de Beret - Montgarri - Esterri PALLARS SOBIRÀ 3 de 5 Photo ofPlans de Beret - Montgarri - Esterri PALLARS SOBIRÀ 3 de 5

September 23, 2023
September 2023

near Baguerge, Catalunya (España)

Per problemes del mòbil (ahir vàrem estar sota una forta tempesta) hem deixat de gravar des de poc després de la magnífica borda Ignasia.

Per aquest motiu les dades no són correctes ja que el desnivell de baixada fins Esterri és d'uns 600 metres. El total de km ha sigut de 37.

Tanmateix hem volgut conservar les fotos i aprofitem per fer una descripció ràpida.

Els de Esierri bikes ens ha portat en camioneta fins el pàrquing dels Plans de Beret. Feia fred (5 graus). Feia clima Atlàntic. Sort que portàvem guants de reserva perquè n'hem deixat tres parells a altres ciclistes.

Hem agafat la pista que baixa per la banda esquerra de la Noguera Pallaresa. Bona pista amb alguns petits trams pedregosos. Hem arribat a Montgarri on hi ha molts serveis d'hostaleria i refugi, i es pot veure l'interior de la magnífica església romànica.

Allà hem creuat el riu i hem entrat al meravellós bosc. Algunes pujades lleugeres s'han succeït amb baixades suaus. a partir d'aquí ja ens ha acompanyat el sol.

Després de la Borda Ignasia la pista planeja i baixa de forma suau. Més endevant la pista es converteix amb carretera. Vigileu que hi ha algun sotrac perillós si aneu molt ràpid.

A l'entrada d'Alòs d'Isil hi trobareu el molí ón s'han museisat les feines de la fusta. A Isil hi ha el museu de l'ós.

Hem seguit per la carretera vella a Esterri.

Dificultat: Passejada fàcil ja que predomina la baixada. Pista suau al principi amb petits troços pedregosos, després asfaltat amb algun sotrac.