Per la Serra de Miramar (Alt Camp)

August 21, 2022
August 2022

near Picamoíxons, Catalunya (España)

Després de ben bé un parell d'anys o més, torno a la Serra de Mirarmar, per primer cop amb l'ebike

Ens juntem 5 companys i enfilem a dos quarts de vuit des de Picamoixons cap a Fontcaldes i més enllà. El primer comentari que surt és que es el primer dissabte, de fa molt temps, que arrenquem amb fresqueta i tot... (17 graus).

Aquest track no l'he muntat jo. És del capo Pep. Respon en bona mesura al de la PIca 2018 o 2019, crec, i a alguna aportació feta per companys que tenen més costum que un servidor de pujar senders "impossibles", d'aquells que has de posar el turbo i tenir una certa habilitat.No n'hi ha molts, però n'hi ha. Com ara la pujada de Fontcaldes cap al restaurant les Espelmes a tocar del Coll de Lilla, on esperavem esmorzar (a Fontcaldes ho hem trobat tot tancat avui) però no estava obert, com tampoc el del capdamunt del Coll de Lilla... Després d'un moment de panic, uns amables ciclistes de carretera ens han indicat que a un parell de revolts n'hi havia una altre (Brasseria GR-7) i hem tirat avall en sentit Montblanc i esmorzat, una mica tard però prou be.

Alguns senders no es veuen massa transitats i potser són massa "ratoners" per a les ebikes (i les Mondraker encara són menys juganeres que altres com les Levo), però de tot se n'aprén. I a més, també trobareu, cap al final de la ruta, dues trialeres més "clàssiques" i ben llargues.

Amb tots aquests apunts presents, aquí teniu doncs, una bona proposta si us agraden els senders. N'hi ha una borratxera, amb algun petit punt tècnic, però en general de nivell mig/baix. Feta sense ebike ha de ser ben dur aquest track, trencacames i amb pujades molt dures (algunes les recordava avui d'haver-les fet fa 3 anys, crec, i m'en feia creus....però hi pujàvem...)

Val a dir que la ruta és lenta i cal anar atent al gps en tot moment per a no saltar-se les entrades als senders o no agafar els que no toca (la zona està "minada")

En resum, una molt bona repassada a una altra zona clàssica a prop de casa, però la qual tenia abandonada, Potser ens ha faltat fer cap al final el bucle per a baixar el Pollo. Però ja era tard i ja feia força calor. Queda per un altre dia.