Photo ofPenedès interior amb final sorpresa (Torrelles de Foix-Sant Martí Sarroca-Pontons-Torrelles) Photo ofPenedès interior amb final sorpresa (Torrelles de Foix-Sant Martí Sarroca-Pontons-Torrelles) Photo ofPenedès interior amb final sorpresa (Torrelles de Foix-Sant Martí Sarroca-Pontons-Torrelles)

one hour
September 7, 2022
September 2022

near Torrelles de Foix, Catalunya (España)

Ruta basada en la 17 marxa de Torrelles de Foix (2022).

La faig sol entre setmana per allò de combinar oci i negoci (tinc una mica de feina a dos pobles popers, 3-4 hores, i, a més, em fa gràcia fer en btt senders per Sant Martí Sarroca, poble on estic fent l'Inventari de Camins municipals).

La ruta és molt variada. Primer, sortint de l'aparcament de les escoles de Torrelles de Foix,, vaig tirant ràpid avall per pistes i senders fins arribar a la zona de Sant Martí que s'asembla molt als boscos de Tarragona: infinitat de senders puja- baixa però sense massa pendent. Després, més pista bona i un sender molt llarga poc practicat a tocar del Camí de Roca VIdal. Un cop travessem aquest, comença la pujada més llarga del dia, per pista bona però que com ja es tard (he arrencat quasi a les 10) doncs es fa pesada, per llarga i perque no hi ha gens d'ombra. A mitja pujada hi ha una bonica trialera no tècnica. Si si no la feu, us estalviareu un tram de pujada despres, però poga la pena).

Poc després, se'm trenca la cadena.... sort que vaig ben provist d'eslabons ràpids i ho puc arreglar sense massa poblema.

A la Serra Llarga arribem a uns 700 m d'alçada i, sempre per pista, baixo al bell mig de Pontons per anar al Bar Xaloc (el track de la cursa no passava per Ponton i estalviava desnivell). Com ja són dos quarts d'una, m'espero una mica i dino amb calma el menú que tenen per 11 euros (amanida i peus de porc boníssims!). Després d'agafar aigua a la font, pujades fortes per a sortir de Pontons, Però no passa res, pq avui he agafat els 990 w (660+330) de la Dusk i totes les pujades les faig amb trail o fins i tot turbo a poc que es compliquen,

Aquí el paisatge ja va canviant. Ara s'assembla una mica més a Prades que als boscos de Tarragona. Hi ha una pujada encimentada mooolt pendent... i ja estic a punt de coronar la ruta (a més de 800 m) quan ve "la cagada" del dia: veig que malgrat que el track va per pistat, a tocar, en paral.lel, hi discorre per un sender en lleugera pujada el GR que he d'agafar més endavant. I em decideixo a agafar-lo ja. Al cap d'uns 20 m, la bici s'apaga.... Resulta que la vegetació baixa i punxenca (cosollar) ha enganxat i segat el cable que des del display shimano dóna info al motor/bateria... Impossible arreglar-ho. ... Sort que estic a punt de coronar i veig que ja porto 40 km i 1400 positius... Ja quasi tot es baixada des d'aquí (la ruta és d'uns 1600+ i cap a60 km). Per això i pq queda moltes hores de sol, decideixo seguir el track tal qual (conscient que hauré de camnar més que no si anès a buscar la carretera). Crec que mai havia fet tan de "molinet"!! però he pogut anar fent i he gaudiit de la part més bonica de la ruta, amb molts senders ràpids i de molt bon fer, nets, amb poca pedra.. molt de flow.. .Algun tram de caminar, clar... però amb paciència he pogut acabar la ruta prevista.

En resum, un dia no massa afortunat però amb un nou territori ciclat i un track molt guapo, que espero repetir algun altre cop amb major fortuna.

Poso fàcil pq tècnicament no presenta dificultat. El track és d'una cursa de l'Open Nautura / Ope Kenda.i tot és flow.i està molt net (com totes les cutses que fan, pel que he llegit i per algun track més que n'he seguit -el Catllar..- No hi ha trialeres tècniques ni passos complicats com et trobes en algunes curses populars d'altres contrades.

MOLT IMPORTANT: Portar aigua abundant, ja que només he vist font a Pontons (on hi havia arribat buit...i malgrat sortir d'allí amb 2 litres al camelback, amb el problema de pedalar amb la bici apagada, he tornat a arribar sec a Torrelles...)

El desnivell del Garmin va depassar els 1700+

Si veniu del sud com jo, Torrelles està a una hora de Reus arpox i s'hi pot anar per Santes Creus (encara que llavors jo potser sortiria des de Pontons i pararia a fer avituallament a Torrelles) o per Vilafranca (més llarg però mès ràpid.. si l'autopista no té problemes). De tora manera, és molt millor acabar la ruta baixant a Torrelle que no a Pontons (el primer tot són senders i el segon és una pista asfaltada...)

• Photo of jordicampa
    jordicampa Sep 7, 2022

Ruta molt xula.
    La cursa a la que fas referència és l'Open Escapa de Torrelles de Foix (https://clubbtt-opennatura.com/open-btt-kenda-torrelles-de-foix), que els últims anys venia anomenant-se Open Kenda i inicialment era l'Open Natura, nom pel qual encara força gent l'identifica o s'hi refereix.
    Jo aquest any estic fent les 8 curses de l'open i encara em queden 3 per descobrir (Castelldefels, Olesa de Montserrat i Sant Vicenç del Horst), però dels tracks que he fet fins ara et recomanaria el del Catllar, que en part ja deus conèixer ja que en part passa pels boscos de Tarragona, i també el de Castellgalí.

• Photo of flonjall
    flonjall Sep 7, 2022

Merci Jordi! Veig que m'he confòs en això de l'Scott Marathon amb la de Sant Joan de Mediona... (tb tinc ganes de fer-la un dia)

Segueixo a l'Open Natura al facebook i sempre tenen molt bones crítiques les seves curses. Ara ja em quadra.. (bon estat dels senders -en el que vaig tenir la pana, no estàva al track: el vaig agafar jo per sortir de la pista.....-, track molt equilibrat...) El del Catllar n'he fet el de bastantes edicions (quan fa molt de vent tirem cap als boscos de Tarragona)