2024-02-29 Pego do Inferno en Fuseta Praia vanaf Cabanas

Photo of2024-02-29 Pego do Inferno en Fuseta Praia vanaf Cabanas Photo of2024-02-29 Pego do Inferno en Fuseta Praia vanaf Cabanas Photo of2024-02-29 Pego do Inferno en Fuseta Praia vanaf Cabanas

February 29, 2024
February 2024

near Cabanas, Faro (Portugal)

We zijn deze toer vertrokken vanuit ons hotel in Cabanas. Eerst reden we naar Ermida de Nossa Senhora da Saúde. Daarna wilden we naar de cascade. Maar we namen de verkeerde kant van het dal en er stond teveel water in de rivier om over te steken. Maar omdat het daar zo mooi was zijn we er nog wat verder het dal ingereden.
De waterval viel tegen. Ikzelf zag ze niet (te klein) maar mijn wan wel, als hij erg vooroverboog.
Daarna zijn we over kleine, maar heel rustige wegen naar het strand van Fuseta gereden.
In de zon was het daar heerlijk verpozen en we konden genieten van de vissersboten die terugkwamen van zee.
We zijn via de Ecovia terug gereden. Op het laatste wilden we een alternatieve route nemen die ons aangeraden was door medehotelgaten te voet, maar met de ketting gesloten keerden we toch maar terug. En zo kwamen we nog de schaapherder tegen aan de andere kant van het spoor.