Pedró dels Quatre Batlles-Serra de Campelles-Serrat d'Odèn

Photo ofPedró dels Quatre Batlles-Serra de Campelles-Serrat d'Odèn Photo ofPedró dels Quatre Batlles-Serra de Campelles-Serrat d'Odèn Photo ofPedró dels Quatre Batlles-Serra de Campelles-Serrat d'Odèn

3 hours
May 28, 2021
May 2021

near Port del Comte, Catalunya (España)

Pugem fins la part alta del prat de l'Orri des de la Plaça Catalunya, inici del telecadira que duu a l'Estivella, on hem iniciat la ruta. Pugem una mica més fins a la meitat del darrer telecadira i seguim senyals fins al Pedró dels Quatre Batlles. El passem de llarg i fem dos turons més carenant la serra. A l'esquerra observem part del Prat de Bacíes i el Puig de les Morreres, on hi ha un repetidor molt estètic. Baixada forta i pedregosa, alerta amb els braços i els frens. Tancalaporta ens queda a l'esquerra i comencem a veure la vall del Montnou amb el Puig Sobirà al fons. Després de molta estona sense veure bosc, apareixen els primers pins negres i ens endinsem de baixada en un bosc a la Serra de Campelles. Vistes impressionants de la depressió central i del Prepirineu. Passem per sobre de Canalda i per sobre d'Odèn. Trobem un prat gran amb diferents basses pel bestiar, a la dreta ens queda la muntanya d'Alinyà.
Si seguíssim el camí principal aniríem a parar a la carretera asfaltada L-401, que ens portaria cap a Fígols i Alinyà o bé cap a Cambrils i Odèn en sentit contrari.
Tornada desfent el camí, pujada llarga i dura en alguns trams.