Pedró dels 4 Batlles, des d'Alinyà

May 26, 2021
May 2021

•   4.7 1 review

near Cambrils, Catalunya (España)

ULL! Usuaris que l'han fet ultimament (2023) informen que està impracticable!

Pujada des d'Alinyà de 20 kms i quasi 1600 m. de desnivell per assolir el cim del Pedró dels 4 Batlles, de 2387 metres d'altitud, essent el cim més alt de la Serra del Port del Comte i del Solsonès.
Els últims quilòmetres de la pujada són molt guapos, ja que els arbres desapareixen i ens trobem amb un paisatge quasi lunar, anirem pujant entre prats i molta pedra solta, amb unes vistes de 360° espectaculars, sobretot quan fem cim al Pedró, brutal.

La baixada, són uns 12 quilometres, dels quals 8 són per sender.
Els primers 4 kms són una mica perdedors, s'ha d'anar seguint fites de pedres o marques de pintura groga. Quan travesses prats o descampats de pedres, amb bona visibilitat, es gaudeix de valent. Es tracta de buscar la millor traçada intentant no separar-se gaire del track. El problema ve quan ens endinsem en els primers boscos, és un tram de 1'2 km més o menys, on ens ha costat trobar una traçada bona, ja que el corriol apareix i desapareix diverses vegades, essent una mica frustrant i tallant molt el ritme.
Això si, superat aquest tram, el que queda són 4 kms, que com diria en Robirosa, són apustuflants!
A partir d'aquí, el corriol ja és totalment visible, i alterna trams ràpids amb trams més tècnics, amb corbes tancades, pedres, roques i sobretot un tram on es travessa diverses tarteres, amb un barranc al costat. Tot i això, es pot fer tot sobre la bici, essent aquests últims quilòmetres molt divertits!
Un cop a l'asfalt anirem travessant la carretera seguint un corriol/drecera fins a Alinyà.

Un cop a Alinyà, recomenar-vos el restaurant Cal Celso, bon tracte i menjar casolà.

• Photo of passamuntanyes
    passamuntanyes Jun 1, 2021

Hola, Kaste.
    Amb la part aquesta que dius que us vau migperdre d'1,2 km hi estem treballant. Per culpa de la pandèmia i les restriccions de mobilitat vam haver de parar les tasques de manteniment i senyalització. Suposo que ara entre el juny o el juliol ja el tindrem ben marcat i la baixada quedarà molt més fluïda de dalt a baix.
    Bon vídeo!
    Salut.

• Photo of kaste
    kaste Jun 1, 2021

Ganes de veure-ho acabat Passamuntanyes, pq la baixada s'ho val. Juntament amb l'entorn que es brutal.

• Photo of passamuntanyes
    passamuntanyes Jul 14, 2021

Hola, Kaste.

Ja està totalment marcat. Entre les marques grogues, les fites i el treball de definició en determinats punts crec que ja està força tolerable. Si, a més, es porta la traça GPS, penso que es deixa fer bé.
    Passo un vídeo d'ara fa uns dies quan hi vam ser: https://www.youtube.com/watch?v=Qk5W1aLVIBw.

Salut i pedals!

• Photo of pitufu88
    pitufu88 Jun 15, 2022

Sou coneixedors d'algun track on es pugui fer igual pero sense les perdues de corriol on dieu que es perdedor? Gràcies.

• Photo of kaste
    kaste Jun 16, 2022

Bones pitufu, al trailforks hi ha la baixada sencera.

• Photo of pitufu88
    pitufu88 Jun 25, 2023

L'he fet avui i esta impracticable, només hi ha una part que es salva, la resta millor no anar. Poder hauries de posar-la en privat perque no ens passi com a naltros que hem pillat una mica.

Ja he fet el report a trailforks perque no hagi liades.