Pedals de Cantabria 2 de 5 - Castro Urdiales - Guriezo El Puente

Photo ofPedals de Cantabria 2 de 5 - Castro Urdiales - Guriezo El Puente Photo ofPedals de Cantabria 2 de 5 - Castro Urdiales - Guriezo El Puente Photo ofPedals de Cantabria 2 de 5 - Castro Urdiales - Guriezo El Puente

August 2, 2022
August 2022

near Castro-Urdiales, Cantabria (España)

Sortim de Castro Urdiales pel passeig marítim. Ens allunyem de la costa per anar cap a l'interior. Anem seguint una via verda on antigament hi transitava un tren que baixava carbó des del poble d'Alén. Passem per varis túnels. La pujada és suau però sostinguda. Arribem a Alén i la pendent es fa més forta i el terra més trencat i pedregós. Durant bona part de la ruta els voltors volen sobre nostre. Un últim tram de pista i arribem a cim de El Ventoso, a 727 metres d'altitud. Bones vistes sobre Castro Urdiales i cap a l'interior, més muntanyós.
Iniciem la baixada per la carena de la muntanya. Passem pel costat d'un menhir. Després comença una llarga i forta baixada que ens porta al poble de Trebuesto, on fem dos quilòmetres per carretera per arribar a Guriezo.
Dinem al restaurant Neno i ens allotgem a Casa Juanchu.