Photo ofParc Natural del Montgrí - Sobrestany - Ullà - Torroella de Montgrí i L'Estartit Photo ofParc Natural del Montgrí - Sobrestany - Ullà - Torroella de Montgrí i L'Estartit Photo ofParc Natural del Montgrí - Sobrestany - Ullà - Torroella de Montgrí i L'Estartit

January 15, 2023
January 2023

near l'Estartit, Catalunya (España)

La sortida d'avui i amb la intenció de conèixer una mica més el Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i el Baix Ter, hem anat directament al cor del parc.
Després d'aparcar el cotxe a la carretera vella de l'Estartit a l'Escala que creua el parc, hem començat la ruta a l'alçada del Golf de la Morisca, o sia al mig de la Muntanya gran, i ens hem dirigit cap al Poblet de Sobrestany.
Seguint la carretereta, hem passat per la barriada de La Bolleria de Bellcaire d'Empordà fins arribar al poblet d'Ullà, que després de donar-hi una volta, hem anat cap a Torroella de Montgrí.
Hem passat per la Ronda Pau Casals i per la zona esportiva, i els caps de futbol en plena activitat.
Tot baixant cap a la zona industrial, hem anat a buscar el camí del Molí del Mig per agafar el camí de la Mota sobre el Ter que ens dur directament al encantador paratge de la Gola del Ter on hem gaudit una estona d'un dia esplèndid sol d'hivern.
Reprenen la ruta i direcció a l'Estartit, hem resseguit el camí dels aiguamolls i hem anat fent paradestes als diferents miradors i observatoris que hem anat trobant, essent un dels més bonics el Mirador del la bassa del Fra Ramon.
Un cop a l'Estartit, hem anat primer vorejant la platja, tot seguit el passeig i fins arribar al port, tenint sempre la vista que ens acompanya Les Illes Medes al costat.
Un cop passat el port i agafant el Passeig Molinet arribem al Cap de la Barra, un indret molt peculiar per l'entorn i les vistes de les Medes.
I ara ja essent camí de Tornada, anem a buscar el C/ Primavera que passa pel costat del Càmping Estartit i ens enfilem de nou al vell mig del Parc natural del Montgri per arribar al punt d'inici.
Ruta 100 % ciclable.

PictographPhoto Altitude 5 ft

PictographPhoto Altitude 6 ft

PictographBeach Altitude 5 ft
Photo ofles Platges de la Gola del Ter i les Illes Medes al fons Photo ofles Platges de la Gola del Ter i les Illes Medes al fons Photo ofles Platges de la Gola del Ter i les Illes Medes al fons

les Platges de la Gola del Ter i les Illes Medes al fons

PictographRiver Altitude 2 ft

PictographPhoto Altitude 3 ft
Photo ofMirador i observatori de la bassa del Fra Ramon Photo ofMirador i observatori de la bassa del Fra Ramon Photo ofMirador i observatori de la bassa del Fra Ramon

Mirador i observatori de la bassa del Fra Ramon

Observatoris del Aiguamolls

PictographBeach Altitude 10 ft

Passeig i platja de l'Estartit