Pala Alta des de St Llorenç de Montgai - 100 cims

December 9, 2023
December 2023

near Xalets de la Solana, Catalunya (España)

Ruta circular des de St Llorenç de Montgai passant per:
- Collada de Llorenç (5.0 km)
- Ermita de Montalegre (7.6 km)
- Pala Alta (8.7 km)
- Coll de Porta (9.5 km)
- Refugi del Pletiu de l'Extrem (12.3 km)
- Pont d'Escalera (17.4 km)
- Roca dels Bous (18.4 km)
- Font Sant Llorenç de Montgai (19.3 km)
La pujada fins la Collada de llorenç és molt tècnica, alguns trams els he fet a peu degut la forta pendent o a les condicions del camí; pedra suelta, esglaons alts... ciclable un 90% +-
De Montalegre a la Pala Alta també he baixat de la bici, els últims 100 metres tot a peu.
A dalt, si el dia acompanya, 360° de vistes espectaculars.
La baixada cap a Coll de Porta es fa bé fins els últims 100 metres, aquest últim tram és impossible fer-ho a sobre la bici.
Després pista ràpida fins el refu de Platiu de l'Extrem. La baixada fins el Coll d'Orenga és súper trialera però 100% ciclable. A partir d'aquí i fins a baix és un espectacle de camí.
Sembla que la gent de la zona no disposen d'eines per desbroçar o tenen poques ganes de treballar, a tota la ruta li faltaria una mica de podall. No puc entendre com havent-hi uns camins tant transitats, a ningú li passi pel cap netejar-los una mica, ni administracions ni privats?
La Turbo Levo encara li quedava un 60% de bateria a l'arribada.