Osor- Pantà de Susqueda - Serrallonga - Santuari Mare de deu del Coll - Osor

Photo ofOsor- Pantà de Susqueda - Serrallonga - Santuari Mare de deu del Coll - Osor Photo ofOsor- Pantà de Susqueda - Serrallonga - Santuari Mare de deu del Coll - Osor Photo ofOsor- Pantà de Susqueda - Serrallonga - Santuari Mare de deu del Coll - Osor

May 16, 2021
May 2021

near Osor, Catalunya (España)

Ruta circular , tranquila i fàcil amb grans vistes del pantà i els cingles.
Aparcament en una esplanada passat el pont. Primer tram de pujada per corriol ample fins el coll, on trobarem la carretera que baixa al panta. Segon tram per pista de terra per la ribera del pantà i tercer tram de tornada per la cornisa fins el Santuari del Coll, que haurem de creuar per agafar el corriol , una mica tècnic , de baixada a Osor.

• Photo of Sitravon
    Sitravon Jul 6, 2021

Ruta molt agradable digna d'intentar tornar fer el recorregut complet. He alterat el punt de sortida, però no afecta per al recorregut de la ruta. En iniciar l'ascens des del pantà de Susqueda direcció al desviament d'Osor sense problemes, iniciat l'ascens des del desviament cap a Osor als 4 km. aproximadament arribant a l'altura d'una font (per cert molt útil per a refrescar-se) he suspès la ruta perquè el track em desviava cap a una sendera impracticable de pujada al no conèixer la distància que havia de recórrer empenyent l'e-bike entre pedres he desistit reculant al punt de partida. Agrairia informació sobre aquest punt si és possible.
    Una salutació bona bicicletada

Xavi Salichs Jul 6, 2021

Hola. La ruta és totalment ciclable i no requereix d’empenyer l’ebike en cap moment. . Segur que el gps ha confòs el corriol. A aquesta alçada estàs cap al 40% del track. Fent memòria pot ser que estiguis en un punt que has de creuar un rierol d’aigua i començar a pujar cap a la casa del Serrallonga. Aquí tothom te problemes.

Has fet tot el recorregut pel costat del pantà i et falta la part més corriolera amb boscos i vistes des de l’alçada del pantà. Aquest tram va per d’alt i es dirigeix al Santuari sense perdua seguint la pista principal. Aquí al santuari gaudiràs d’unes vistes magnífiques de la vall i el poble d’Osor però també es un altre punt conflictiu ja que l’has de creuar i agafar un corriol una mica tècnic de baixada. L’altra opció es baixar un tram per la carretera fins el creuament on trobaràs el corriol que has fet de pujada des d’Osor.

Si pots , torna-la a fer. És molt maca . Salut i pedals

• Photo of Sitravon
    Sitravon Jul 6, 2021

Agraïda per la informació

De res . Disfruteu-la

david esperanza solé Aug 26, 2023

Hola Xavi, recordes si el corriol de baixada desde el Santuari a Osor era técnic tota la estona seguin el GR 83 o era a trams.
    Amb comentan que es semblant al tram del corriol la Cortina a Arbúcies tant per el terreny i dificultat com de llargada, no sé🤔.
    Salut i corriols

david esperanza solé Aug 26, 2023

Ara ampliant la ruta ja he vist que deu ser només la primera part fins al revol de la carretera, després es camí que utilitças en els 2 sentits.
    Val la pena anar d'Osor al Santuari per fer aquest corriol ja de tornada?

Xavi Salichs Aug 26, 2023

Bona tarda, el corriol es molt tecnic pero te’l pots ssltar anant per la carretera. Les vistes des del santuari són boniques

david esperanza solé Aug 26, 2023

Al contrari Xavi, vull fer-lo perque m'han dit que estava 👍.
    Vull fer Sant Hilari a Osor i anar al Santuari per tornar a Osor pasant per el corriol técnic😏, per aixó preguntaba si val la pena fer aquest kms de més de Osor al Santuari o no.

Xavi Salichs Aug 26, 2023

Si . A nossltres ens va agradar molt .