Photo ofOsor - El Sobirà per la font del Verder - Mirador de les Guilleries - Sant Hilari - Osor per la Font Picant Photo ofOsor - El Sobirà per la font del Verder - Mirador de les Guilleries - Sant Hilari - Osor per la Font Picant Photo ofOsor - El Sobirà per la font del Verder - Mirador de les Guilleries - Sant Hilari - Osor per la Font Picant

April 11, 2023
April 2023

near Osor, Catalunya (España)

Ruta circular molt assequible, meitat pistes en molt bon estat i meitat asfalt, feta en sentit horari per fer la pujada per terra i la baixada per asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida d'Osor en baixada per la carretera d'Anglès durant un quilòmetre, per prendre el trencant a la dreta que indica el camí del Sobirà i Santa Creu. La pista comença planera, seguint la riera d'Horta, però de seguida es converteix en pujada, sostinguda però fàcil, que porta des dels 310 metres fins els 950 en 10 quilòmetres, passant primer per la font del Verder, deixant després a l'esquerra la pista de Santa Creu al coll del Cirerer, passant a tocar el Sobirà i arribant al punt més alt de la ruta a la planta embotelladora de la font del Sobirà.

Llavors es careneja durant uns 10 quilòmetres, en baixadeta, seguint sempre la pista principal que passa prop del palau de Villavecchia. Uns tres quilòmetres després de Vilavecchia es deixa la pista principal per prendre a la dreta el camí indicat com a Cal Sastre, des d'on s'arriba al mirador de les Guilleries, una bona vista del muntanyam de la zona.

Tot seguit, baixada passant per davant l'espai Aqua de Sant Hilari per connectar amb la carretera asfaltada d'Osor i Anglès, una baixada sostinguda d'uns 15 quilòmetres fins arribar al pont de la pista del Coll, que es travessa per arribar fins l'aparcament passant per davant l'escola.

Una sortida molt tranquil·la, donant la volta a Sant Miquel de les Formigues, el sostre de les Guilleries, que d'alguna manera es troba al centre de la ruta circular, amb pistes en molt bon estat i una darrera part de la ruta molt descansada, en baixada per una carretera amb molt poc trànsit.