Osor-Coll de Nafré-Santuari del Coll-Sant Benet-Pont de Querós-Susqueda

Photo ofOsor-Coll de Nafré-Santuari del Coll-Sant Benet-Pont de Querós-Susqueda Photo ofOsor-Coll de Nafré-Santuari del Coll-Sant Benet-Pont de Querós-Susqueda Photo ofOsor-Coll de Nafré-Santuari del Coll-Sant Benet-Pont de Querós-Susqueda

4 hours one minute
February 17, 2024
February 2024

near Osor, Catalunya (España)

Magnífica ruta que travessa una de les serres de les Guilleries anant d'Osor a Susqueda passant per Sant Benet, un dels principals cims del massís.
*Desnivell acumulat real = 1.290 m*
Sortim d'Osor i enfilem la carretera asfaltada que puja valenta cap al Coll de Nafré i d'allà al Santuari de la MD del Coll. La carretera segueix amunt, tot i que una tanca impedeix el pas de vehicles, però es pot salvar en bicicleta. Poc més amunt es converteix en una pista de tera en molt bon estat, que arriba fins a Sant Benet. Haurem salvat 975 m de desnivel en 11,5 km de pujada ininterrompuda i val la pena entretenir-se una estona per descansar i gaudir de la magnífica panoràmica de 360º qeu permet veure el mar, Montserrat, el Pedraforca, Rocacorba, Tavertet, el Canigò i molts altres cims emblemàtics del nostre país.
Tornem enrere un curt tram per agafar la primera pista a la dreta, que ja no està en tan bon estat i ens portarà en uns 12 km de baixada fins a Susqueda, passant pel Coll de Queròs. Te trams de força pendent i és molt pedregosa i sorrenca, cal vigilar per mantenir be l'equilibri i fa pensar que por ser complicat fer-la en sentit invers, especialment si no es porta assistència, però encara així.
Un cop a nivell del pantà, o el queda d'ell, anem un tram cap a al dreta per arribar a veure el pont de Querós, actualment totalment descobert , amb un panorama desolador. Allà girem cua per seguir la pista, força pedregosa i en algun tram sorprenentment enfangada, en direcció a la presa, sennse arribar-hi del tot. Abans trobem la carretera asfaltada que puja cap al coll de Nafré amb un abona pendent. I des d'allà, de baixada cap al punt de partida a Osor.

Ruta circular des de Osor passant per:
- Coll de Nafré (4.7 km)
- Santuari del Coll (7.2 km)
- Font del Capgros (8.2 km)
- Sant Benet (11.1 km)
- Alzina de la Coma (15.5 km)
- Coll de Querós (16.9 km)
- Font de la Querosa (21.5 km)
- Collet del Pont (24.1 km)
- Font del Sot de les Branques (33.6 km)

MD DEL COLL

MD_COLL

SANT BENET CREU

COLL_QUEROS

'MENHIR'

limit de la propietat de Garolera