Organyà, Dolmens de Cabó

October 13, 2023
October 2023

near Organyà, Catalunya (España)

Feta el 13/10/23 amb bon sol i molta calor per l'època.

Ruta moderada tècnicament ja que la baixada des de Cabó fins a Organyà pasant pel Dolmen de Colomera que es el millor conservat es una pista una mica trencada i molt pedregosa.

La pujada per carretera asfaltada fins a Cabós es fàcil i amb pujada sostinguda.
A Pujal es pot entra per baix i sortir per dalt sense fer la volta. La seva ermita costa de veure i no val la pena.
El dolmen de l'Oliva es de difícil accés. Millor a peu.
Al arribar a Cabós aneu directament a Sant Serni ja que el centre del poble i Sant Sadurní ja el veureu de tornada.
A Sant Bartomeu de Favà val la pena pujar. L'ermita està ben conservada i es pot visitar per dins i el camí es moderat.
La volta fins Anell i el Cap de la Vall te alguna pujada forta però curta i després la pista pel bosc es molt maca.
De tornada passem per Cabós i visitem l'Ajuntament i Sant Sadurní i continuem per visitar els dolmens per una pista una mica pedregosa i incòmode. El més sencer el Dolmen de Colomera.