Open Vendrell Maxxis 2023 adaptat des de Salomó

February 19, 2023
February 2023

near Salomó, Catalunya (España)

Aprofitant que el jefe Pep estava a Creixell i que he vist que ja havien penjat el track de la marxa 2023 del Vendrell que es farà en unes setmanes (els de l'Open Natura són un model d'organització), hem decidit anar a recorre'l.

Però quan l'he mirat al wikiloc, ràpid he vist que enguany no passava a prop de Creixell, d'on semrpre soliem sortir altres anys per a enganxar-nos al track. Per això hem anat tots fins a Salomó (35 minuts en cotxe de Reus -menys corbes anant per Valls i Montferri).

La veritat s'ha de dir ... i el track no m'ha agradat gaire. El terreny ja sabem com és entre Bonastre i Albinyana, passant pel parc aquàtic, és molt dur de pujada (Massís de Bonastre) i amb moooolta roca en els senders i trialeres. Així, maltgrat ser planers, s'ha d'anar amb compte i pedalar amb decisió. Aqust tram ja el coneixia, però no tots els anys es fa.

A Albinyana hem esmorzar a la Societat uns entrepans molt petits: no coneixem la fam dels cicilstes.. n'hem demanat mig més per a cadascú.

Després d'agafar aigua (avui hem arrencat a 2 graus, pero a migdia ja estàvem a 19) hem començat la segona part de la ruta cap a Santa Cristina. Enguany, la trialera de pujada de 1'6 km s'ha fet millor que l'any passat... (vaig venir amb bici "acústica"). Però s'em continua fent extrany que la millor trialera del circuit es faci de pujada..per a després baixar per pista i pujar fins a l'ermita per pisat asfaltada...

I a partir de Masllorenç el track ha discorregut difernet de l'any passat, per camins que no coneixim: Dic camins perquè corrios pocs.... I els que hem fet a finals de ruta, per un tallafoc, aquí sí, molt gupapos... crec que igual no hi són al de la cursa (igual m'equivoco) sinó que corresponen amb el tram que hem hagut de fer per a arribar al nostre punt de sortida.

Val a dir, en tot cas, que com hem retallat la part finals del track, (per a no entrar al Vendrell i no fer massa km (i per dins la ciutat), doncs allí sé que ens hem perdut dos o 3 km de bons senders.

En fi, tot és subjectiu... però em va agradar més, torno a insistir, el recorregut de l'any passat (i això que el vaig patir força en anar amb bici acústica). Però està clar que per a la gent que entrena i competeix, aquest track és un bon repte.