Olost - Puigciutat - Oristà

August 21, 2022
August 2022

near Olost, Catalunya (España)

Recurregut facil de fer però s' ha d' anar amb compta amb el track ja que hi ha multitud de camins que es van creuant en tot el recorregut.
Sortim de l' aparcament que hi ha prop de la plaça de l' esglèsia i agafem la pista a la primera corva a la sortida d' Olost, una pista força boscosa que en acosta al jaciment romà de Puigciutat, abans d' arribar-hi uns indicador d' aparcaments per els cotxes ens avisen que som ven be a sota, per visitar-lo s' ha de passar una cadena que barra el pas als cotxes a pocs metres dels aparcaments.
Recuperem el camí deixant un imponent vista del castell de Tornamira a l' esquena, a pocs metres trobem un desviament que creua la riera Gavarresa i que recuperarem a la tornada d' Oristà que ja ens queda a tocar, una volta pel poble d' Orista i una forta pujada per arribar a l' ermita de Sant Sebastiá, compensa sobradament les vistes desde dalt,a una banda Oristà, al fons Sant Feliu i un cingle que fa vertigen al acostart'hi.
Deixem Oristà i recuperem el trac que per pistes al mig de pinedes ens apropa a diverses masies com Mas el Prat, Can Magre fins arribar, ja al final del recorregut al Castell d' Olost, una finca que impresiona, hem trobat la porta oberta i hem passat a fer un parell de fotos però es una propietat particular i no ens hem atrevit a mes, les ganes de visitar el castell hi eren totes però .....
Arribem a la carretera antiga d' Olost a Prats abans d' entrar al poble pujem a dalt a Sant Adjutori i la veritat que val la pena per la vista que te sobre mig Lluçanès amb Montserrat al fons.
Es una ruta totalment ciclable per pistes de terra ambles i molt ben conservades, no te cap mes problema que no despistar-se en algun desviament en qualsevol cas allargariem o escurçariem el trajecte tot dient que aquesta era la idea.