Oceja-Ruta forestal-Coll de Pradelles-Cim de Coma Morera (Fita 504)-Oceja

Photo ofOceja-Ruta forestal-Coll de Pradelles-Cim de Coma Morera (Fita 504)-Oceja Photo ofOceja-Ruta forestal-Coll de Pradelles-Cim de Coma Morera (Fita 504)-Oceja Photo ofOceja-Ruta forestal-Coll de Pradelles-Cim de Coma Morera (Fita 504)-Oceja

May 14, 2023
May 2023

near Osséja, Occitanie (France)

Magnífica excursió per aquesta pista asfaltada que surt del pont proper al cámping El Paillés d' Oceja. Comença amb fortes pendents fins el mirador d' Oceja. A partir d'aquí són més suaus.

A la cruïlla hem optat pel ramal de la dreta, que està recomanat en un rètol. Efectivament hem comprovat que el pendent era més suau. Hem passat prop del Refugi de l'Orri de l'Andreu i hem arribat al Coll de Pradelles on un rètol explica la història del lloc al llarg dels anys (pas de refugiats primer dels que fugien d'Espanya, després dels que fugien del terror nazi, pas de contrabandistes en tota època...).

A pocs metres del coll comença el tram que mena al cim de la Coma Morera, la fita (borne) 504, que separa administrativament la Catalunya nord de la Catalunya del sud, on s'inicia el camí del Puigmal.

Aquí han començat a caure volves de neu i bufava un ben fred, el que ens ha fet baixar més de pressa del que hauríem volgut.

Amb bici elèctrica tres membres del grup ho han trobat fàcil i un moderat (pel grau del pendent, perquè la pista és d'asfalt en tot el seu recorregut). 😊 56, 66, 71 i 73 anys i pesos molt diferents.

Les bateries que portàvem eren molt desiguals. Hi ha qui ha gastat un 20, i d' altres un 60 o un 80 per 100.

La baixada molt bé. Com sempre cal tenir els frens també molt bé.

Ha valgut la pena. Magnífics paisatges.