Mòra d'Ebre-Corbera d'Ebre-Móra d'Ebre: per la Serra de Cavalls

Photo ofMòra d'Ebre-Corbera d'Ebre-Móra d'Ebre: per la Serra de Cavalls Photo ofMòra d'Ebre-Corbera d'Ebre-Móra d'Ebre: per la Serra de Cavalls Photo ofMòra d'Ebre-Corbera d'Ebre-Móra d'Ebre: per la Serra de Cavalls

January 22, 2023
January 2023

near Móra d'Ebre, Catalunya (España)

Aquí va una nova ruta mooolt guapa per terreny desconegut fins ara per a un servidor.

Aquesta ruta està bassada en el track de la marxa l'Auberge de Benissanet de 2017. I per què 2017 direu? Doncs perquè en aquella edició hi va participar un company, ens va dir que estava molt bé, vaig muntar el track -estirant-lo fins a Corbera per a esmorzar i per acabar de fer els km i desnivell que buscàvem habitualment per a les rutes de dissabte (65 km i 1500+)... però per circumstàncies diverses (una lesió meva de llarga durada, entre elles) no la vam fer llavors i es va quedar a la carpeta de pendents... fins aquest dissabte. (De fet, vaig buscar adicions més recents de la cursa aquí a wikiloc, però no en vaig trobar)

Potser el dia triat no ha estat el millor pq ha fet molt de fred (-1 a la sortida i sensació tèrmica negativa també a migdia a Corbera pq feia vent), però la ruta ha sortit bé i hem acabat amb molt bon sabor de boca. S'ha fet llarga per algun problema mecànic recorrent no solucionat fins a l'hora d'esmorzar, per les marrades típiques del primer cop que vas a fer un track amb força senders com aquest i per alguna aventura que més endavant referiré.

Hem arrencat del Mercadona de Móra d'Ebre abans de les 8. No cal baixar a Benissanet i així fem menys cotxe. Móra està a uns 40 minuts de cotxe de casa. A altres llocs que estan més lluny hi anem sovint. Suposo que són costums, percepció...fins i tot el company Jalapov que ha vingut de molt més a prop ha comentat que tampoc o molt poques vegades havia creuat l'Ebre per a fer BTT. Vist el que hem vist avui (i el que he vist després al Strava que hi ha) segur que tornarem més cops a la Serra de Cavalls a fer variacions d'aqueta ruta.

El track comença i acaba per asfalt (sortint de Benissanet hauria estat igual) però ben aviat ens trobem amb un sender preciós en puja i baixa constant de 3,6 km!!!. L'anada fins a Corbera, els senders són així: llargs, ràpids o molt ràpids, poc tècnics, sense gaire pendent... flow total. HI ha un parell de llocs on el track discorre pel mig de camps de conreu. Aquí potser sí que s'ha notat que era un track antic i no s’hi passa massa (o només el dia de la cursa) però seguint el track n'hem sortit bé de tot arreu.

A Corbera hem esmorzat molt bé al bar Transilvània, a la carretera. En acabar, he volgut pujar a recórrer un momentet el poble vell de Corbera, pq la majoria de companys no hi havien estat. Però en bici no ens hi han deixat passar.. Com és un espai museïtzat, és lògic.. i de fet, s'ha de pagar entrada (no me’n recordava). Total, que foto de rigor i avall cap a desfer el camí d'entrada al poble i amunt cap a buscar la Serra de Cavalls.

Aquí, al principi d'aquesta zona hi ha hagut l'anècdota del dia: jo vaig dibuixar aquesta part del track i vaig veure que podíem canviar un tram de pista per un sender que es veia molt bé a la imatge per satèl·lit... (de fet, és un PR, està transitat) però es veu que no vaig mirar massa les corbes de nivell.Total, que aquest tram comença amb una fortíssima pujada impossible ... però els companys s'hi animen pensat que després hi ha d'haver una bona baixada. I jo els dic que sí que recordo que és un tram llarg, però no n'estic segur de com serà... A resultat ser una bona duatló. Hem anat crestejant en puja-baixa, per la Serra de la Santa Madrona durant un km i poc, amb 3 o 4 llocs més on ha tocat baixar de la bici i empènyer (però poc, res comparat amb el primer tram) i la recompensa final ha estat unes vistes impressionats i una bona baixadeta final.

Aquest tram (que comença al km 35,5) us ho podeu estalviar seguint per pista a la dreta de la forta pujada inicial

A partir d'aquí ens hem endinsat de ple a la Serra de Cavalls i ha començat una successió de senders nets (potser només hem trobat un arbre o dos caiguts), llaaaargs, de bon fer, sense quasi pedres. Diversió total i poc o res a envejar a les millors zones dels nostre entorn. (per a accedir a alguns cal pujar fort amunt, però sempre val la pena)

En síntesi, una nova descoberta per a un servidor (llàstima no haver-hi vingut fa anys) , molt entretinguda, de nivell tècnic moderat... Això no és enduro (i més is trèiem l’excussió cicloalpinista) però "té les seves cosetes".... En alguns trams, encara que aquí el terreny es diferent, per la longitud i netedat dels senders, ens ha recordat a la Vall del Corb, per exemple.

PD: Quan dic que no és enduro.... les etiquetes, ja se sap..són subjectives. Jo asocio l'enduro amb roques, trialeres trencades, etc.... Aquí no vol dir que no hi hagi pasos estrets, alguna baixada pendent... però no és la tònica general. I no cal oblidar que per aquets senders hi discorre una marxa btt.

A repetir segur (ja he vist on retallar una mica de pista, on ens hem saltat algun sender que està al Strava... sempre es pot millorar, però aquí ho he deixat tal i com ho hem fet -traient les errades de navegació, això sí).

I com una imatge val mes que mil paraules, si voleu veure un bon video de la ruta, el podeu trobar al canal de Youtube (imprescindible) del company Jalapov: