MONTNEGRE - Coll dels Altars-Montpalau

Photo ofMONTNEGRE - Coll dels Altars-Montpalau Photo ofMONTNEGRE - Coll dels Altars-Montpalau Photo ofMONTNEGRE - Coll dels Altars-Montpalau

July 24, 2023
July 2023

near Blanes, Catalunya (España)

Ruta.- Blanes-Malgrat de Mar-Pineda de Mar-Torre de Manola-Coll dels Altars-Montpalau-Sant Genis de Palafolls-Palafolls-Blanes.
De Blanes fins Pineda, tot planer, part per la carretera vella i una tram per el costat de mar. A l´estació de tren de Pineda, tirem cap a dintre fins la riera i per el barri de Les Creus fins a la Torre de Manola. Despres de la Torre de Manola el camí s´enfila de valent, anem pujant cap a Can Carreres, el terra esta asfaltat, pero les pujades son molt fortes, amb bici electrica cap problema, pero amb bici convencional, s´ha d´estar en molt bona forma per pujar-ho. En algún punt hem arribat al 21% de pendent, i la mitja de tot aquest tram fins dalt esta sobre el 12,50%.
Un cop dalt, anem direcció al Coll dels Altars, ara el cami ja es de terra i en lleugera baixada. Pasat el Coll, hem intentat pujar fins el Castell de Montpalau, pero el cami es molt pedregos, estret i una mica trencat, potser hem fet 2/3 parts, pero ho hem deixat ja que semblaba que l´ultima part la teniam que fer a peu, ho hem deixat estar i no hem acabat d´arribar a dalt. Desfem aquest troçet de cami i tornam a la pista principal que seguim cap a la dreta baixant fins la riera de Pineda. Pista amb pendent, pero en bon estat. Un cop abaix, de seguida tornem a pujar cap a Sant Pere de Riu, tombem per cami a ma dreta per travessar fins la Riera de Santa Susanna, i d´alla continuem pert el costat de l´autopista cap a Sant Genis de Palafolls i Palafolls i d´alla per el costat de la Tordera, cap a casa.