Photo ofMONTNEGRE - Blanes-Malgrat-Pineda-Coll dels Altars-'Ovni'-Calella-Pineda-Malgrat-Blanes Photo ofMONTNEGRE - Blanes-Malgrat-Pineda-Coll dels Altars-'Ovni'-Calella-Pineda-Malgrat-Blanes Photo ofMONTNEGRE - Blanes-Malgrat-Pineda-Coll dels Altars-'Ovni'-Calella-Pineda-Malgrat-Blanes

-35 ft
October 3, 2023
October 2023

near Blanes, Catalunya (España)

De Blanes a Pineda ruta planera. Fins Malgrat, pasant per la carretera BV-6001 per anar una mica mes rapids. A Pineda pujem per la riera i agafem desviament a l´esquerra cap a l´autopista. Tot just la pasem per sota comença la pujada. Ens parem un moment per visitar l´ermita de Sant Rafael, en molt mal estat i en perill de despreniments. Continuem amunt cap al Coll dels Altars, ara es el tram mes fort de tota la ruta hi trobem alguns trams de pujada amb pendents superiors al 20% i el terra esta una mica tou i pedregos que hi ha moments que sembla que falti tracció, pero xino xano anem pujant i arribem al coll sota el Castell de Montpalau. Es un tram fort pero curt, uns 600 metres mes o menys. A continuació seguim a l´esquerra cap a Can Carreres, anem vorejant l´urbanitzacio per la banda interior amb vistes al Montnegre, segueix fent pujada pero ja molt mes suau. Pasem per sota els turon de Llevant i Migjorn on hi veiem grans antenes, seguim cap al Turo de la Punta de Garbi al que hi pugem per veure l´antena rodona, punt de referencia per l´aviació, anomenada popularment l´Ovni i també observem la vista de la costa fins Barcelona.
A parti d´aqui ja tot es baixada, alguns trams amb forta pendent, pasem per el Coll de l´era d´en Mora, Golinons, Valldenguli fins arribar abaix al costat del Far de Calella on ens desviem cap a la dreta per enfilar-nos fins les Torretes, dues antigues torres de comunicacions de telegrafia optica des de on tenim bones vistes de Calella i la costa cap a Blanes i també fins Barcelona per l´altre banda. Despres de la visita, tornem a baixar poer el mateix cami i ja per el paseig de mar tot planer altre vegada fins Blanes.