Montgrí 360

March 10, 2024
March 2024

near l'Estartit, Catalunya (España)

Ruta circular des de l'Estartit passant per:
- Cala Pedrosa (4.6 km)
- Cala Montgó (11.6 km)
- Port de l'Escala
- Ermita De Palau (19.9 km)
- Bellcaire
- Puig de les Cogullades (28.4 km)
- Rocamaura (41.2 km)

Una volta al parc natural del Montgrí amb els seus típics camins pedregosos.
Surto de l'Estartit direcció a la Cala Pedrosa. Tant per baixar com per sortir de la cala, faig algun tram a peu, poca cosa.
Vaig pel camí militar fins els nius d'ametralladores abandonats de Punta Milà i baixo per la linea elèctrica cap a Montgó, trialera una mica tècnica el primer tram.
De Montgó al port de l'escala vaig per un corriol preciós. És sorprenent que els humans encara no hagin fotut cap totxo a aquesta zona. Haurem de donar gràcies als militars que fins fa uns anys ho tenien barrat.
Tiro cap a Sobrestany per corriols i per pista fins a Bellcaire. M'enfilo per una pista pedregosa i després per corriol tècnic fins el Puig de Cogullades, després el Carroig i Puig Rodó. El camí és quasi tot ciclable a part d'algun tram curt molt dret. Enfilo cap a Montplà i quan el camí agafa més pendent em desvio a l'esquerra. Després de pocs metres es despenja per un pendent fort i tècnic que no em permet baixar a sobre la bici. Passat aquest primer tram, la resta es baixa bé i és molt divertit.
Ara el camí transcorre per la interessant Duna Continenta, per camins pedregosos i per alguna pista, fins al cim de Rocamaura, tot és ciclable. Bones vistes, foto de rigor i baixo per la drecera. La primera meitat de la baixada no es fa a sobre la bici o potser la meva tècnica no és suficient per rodar per sobre unes pedres molt cantalludes.
Amb la Turbo Levo m'ha sobrat un 15% de bateria.