Montellà 08

4 hours
July 10, 2022
July 2022

near Montellá, Catalunya (España)

Sortida de Montellà i descens per la LV4055. Ferm en bon estat. Passeu pel marge dret de la Ribera del Segre fins el Pont nou i travesseu-lo. Sou a Martinet. Travesseu ara la N-260 en direcció al carrer Major i després pel carrer C Travesseu el riu de la Llosa. Ara gireu a la dreta per agafar el Camí de la Llosa i després el primer trencant a ľ esquerra per agafar Camí vell de Travesseres que no es troba en bon estat i ens obligarà a fer una mica ď esforç fins a Travesseres. Ara baixem per la LV4036 fins la primera cruïlla a la dreta per dirigir-nos cap a la Carretera de Músser. Per un sender a la dreta, en pujada i molt mal estat, ple de grans cantis rodons en algun dels trams arribem Músser, el travessem i sortim pel Camí ď Arànser fins Arànser, havent travessant prats i boscos de roures i pins. Ara seguim pujant per la carretera ď Arànser al Fornell, amb alguna rampa dura. Deixem el Fornell per una pista ď esquí nórdic, ľ Autopista del Fornell a Cap de Rec. Passem pel Refugi de Prat Miró, el Coll de la Barra, el Refugi de la Font de les Pullineres, el Refugi del Pradell i abans ď arribar a ľ Estació ď esquí de Lles de Cerdanya agafem a ľ esquerra una pista ď esquí nórdic amb força herba alt en direcció al Coll de Salamí. El travessem rectes al Rocferit i girem a ľ esquerra cap al Bosc de ľ Ordial. Seguint el GR 11 baixem per un sender, complicat en algun tram que ens pot obligar a baixar de la bicicleta en funció del risc que vulguem prendre, fins a Viliella. On agafem la pista que ens durà al Salt del Molí, Cal Jan de la Llosa i Cal Diligent. Tornem a travessar el riu de la Llosa i en sentit descendent passem pel costat del Molí del Salt tot travessant ľ Avellanosa fins trobar la Carretera de Viliella a Prullans que prendrem a ľ esquerra en direcció a Coborriu la Llosa i seguirem per la Vall de Santa Anna fins la Collada ď Ardòvol, on prendrem el trencant a la dreta que hi ha a la mateixa curva paella de la carretera. Baixant ara en direcció a Jonquera, Cal Jun de la Serra i la Farga fins la N-260. Hem arribat a Martinet. Desfent el camí que havíem fet abans i passem per la ribera del Segre. Pugem per la LV4055 fins a Montellà.