Photo ofMont-roig-Puigcerver-Serra de Pradell-Barranc de la Cova Tornera-Trucafort.Colldejou-Mont-roig Photo ofMont-roig-Puigcerver-Serra de Pradell-Barranc de la Cova Tornera-Trucafort.Colldejou-Mont-roig Photo ofMont-roig-Puigcerver-Serra de Pradell-Barranc de la Cova Tornera-Trucafort.Colldejou-Mont-roig

December 6, 2019
December 2019

near Mont-roig del Camp, Catalunya (España)

Després de la ruta de dissabte per Torredembarra, no estava jo per a massa bicilceta més. Però vet aquí que el Ramon, jefe de la botiga 500 Wats Cycling de Mont-roig m'ha conviadat aquest diumenge a fer una ruteta amb una ebike Fantic F1 ...

Jo mai havia pujat en una, però tot s'ha de provar. I sí té rodes i pedals, és possible que m'agradi, crec.

Sortim de Mont-roig a dos quats de 9 del matí i agafem camins cap a Botarell i Riudecols. Aquí ja veig que això és una mica diferent del que jo conec: l'ample de la roda i, sobretot, l'assistència (en mode Eco) fa que la sorra de les rireres i camins fondos es passi molt millor. I quan a RIudecols enfilem amunt cap a Puigcerver, poso el mode trail per a poder seguir als companys (que son de "botó alegre", no com els pacients companys amb els que faig les rutes dels dissabtes).

Arriba un punt, però, que ens separem, ja que ells se'n van en direcció a la Creu de Formatge, per a pujar a Puigcerver pel sender que baixa pel bosc (el que té tanques de fusta a l'inicia i el final: Això per a mi és massa el primer dia i decideixo seguir per pista. "Ho dono tot" amb el mode trail i això és un passeig! Quan atrapo algun ciclista, afluixo, pq em fot una mica de verganoya tot plegat.. Però, coi, en un tres i no res sóc a dalt a l'ermita. Suat, tot s'ha de dir... Ha estat com una classe de spinnig. M'he cansat, però mai arribes a "col.lapsar" les cames com quan vas en bici normal. Sempre hi ha el puntet d'ajuda que et fa anar bé (i això que no he arribat a posar el mode "Turbo")

A l'ermita emorzem bé i bé de preu (no hi havia estat mai des que van canviar la gerència). Lògicament, és un parell d'euros més car que als pobles. Però és lògic estan on estem.

En acabar d'esmorzar, tirem cap al parc eòlic del Collet dels Feixos i després cap a la Serra de Pradell. Aquí també començo a pujar amb ECO, però no puc segur als companys i passo a TRAIL. Ens enfilem fins a la Desenrocada i baixem el sender del barranc de la Cova Tornera, increïble, com sempre. Llàstima que quan toca remuntar el tram pit amunt, no me n'he recordat de preguntar con es fa per a posar el mode que ajuda a caminar la e-btt i toca empènyer els 23 kg amunt, a pols.... Però el bocí de baixada que queda ho copensa tot.

Tb. està molt bé que no ens cal entrar al poble de Pradell i podem fer tot les sender del riuet perquè l'han netejat d'esbarzers (això no ho havia pogut fer mai així).

La pujada cap a Trucafort tb resulta molt diferent que les vegades que l'havia fet amb bici atmosfèrica. Avui no pateixo per si la podré fer tota o no damunt la bici... Però com els companys pugen molt forts, arribo a dalt quasi pantejant (no he volgut posar el TURBO). Certament, amb la e-bike et canses.... el que vols. I patir, pateixes el just... anant molt rapid.

Per acabar, hem baixat la trialera del Camí de Colledjou a la aTorre de Fontaubella. Avui, amb aquesta bici d'enduro, he fet algun pas que no havia fet damunt la meva bici: les rodes, la forquilla de 170 mm, el manillar de 78 cm... tot ajuda (i veure els companys davant teu com ho fan). Però no m'ho he baixat pas tot, la veritat. La part final és ben tècnica i ja no veia la roda dels companys.

Abans de Mont-roig, al la zona del Prat, hem fet un darrer sender.

En definitiva, una nova experiència sobre rodes. Està clar que les e-bikes tenen molts avantages i possibilitats i són un invent collonut (jo no podria haver fet la ruta que he fet avui amb bici normal desprès de la d'ahir i, en canvi, avui l'he acabada relativament descansat). Però suposo que m'agrada patir i l'adrenalina m'agrada però en la seva justa mesura (avui n'he segegat molta), per la qual cosa, em temo que seguiré fent rutes de btt a ritme slow...

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Dec 9, 2019

Ahhhhhh!!! un altre al lado oscuro !!! Dame fuerza Luke, para no caer en el reverso tenebroso !!
    Endesa-bike !!!

• Photo of flonjall
    flonjall Dec 9, 2019

A caballo regalado.....

Però, vaja, no m,hi veig passant-me al lado oscuro... De moment.

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Dec 9, 2019

Com diria en Yoda.. "resite al lado oscuro, tu puedes"..
    Ahhh.. vam ferTarres ruta de la Calç i .... el fang !! Ens vam deixar el ultims 6 km. Draçera per pista a 3,5 km de final al poble. Anavem molt modo "fatbike-fang".
    Mooooolt guapas las senderas !!
    Gracies per redescrobir-la !!

• Photo of flonjall
    flonjall Dec 9, 2019

Ostres...us vareu perdre, si mal no recordo algunes, bones al final.Però ja sabia que t,agradaria.

Tinc ganes de tornar-hi. Però fora de temporada de boires i sense fang. ... Nosaltres vam anar dissabte a Porrera i de tan mullat, vam descartar fer trialeres de roca.