Moià-L'Estany-Collsuspina-El Toll

5 hours one minute
June 3, 2020
May 2020

near Moià, Catalunya (España)

Interessant ruta pel centre i nord del Moianès.
Sortim de Moià i per pistes anem cap a l'Estany passant pel Molí del Perer. Al costat mateix de l'Estany pugem al Puig de la Caritat, el tercer cim més alt de la comarca des d'on tenim unes bones panoràmiques. Seguim per pistes en força bon estat fins que per un curt però dret sender pugem a un altre cim, el Puig Rodó situat entre l'Estany i Collsuspina. Al baixar visitem el dolmen de Puig Rodó i enfilem entre boscos i camps de conreu cap a Collsuspina.
Des d'aquest petit poble d'un únic carrer anem a buscar el bonic sender que ens porta fins al conjunt turístic de les coves del Toll, indret molt ben arranjat i que aconsello visitar.
Finalment retornem a Moià per sender i pistes i hi arribem per la zona del polígon industrial.
Molt bona ruta que serveix per fer-se càrrec de les interessants característiques d'aquesta comarca de la Catalunya Central.
En Marçal, un gran coneixedor d'aquests indrets ha estat un molt bon anfitrió. Gràcies.