Miradors de la Febró

February 17, 2023
February 2023

near Cornudella de Montsant, Catalunya (España)

Aquesta ruta no l'anava a penjar perquè va ser una ruta "fail", que vam haver d'avortar per falta de temps.

Voliem fer aquesta ruta del company Eladi Sabater

Però tot es va embolicar.... Jo vaig pensar en sortir de les Ventes enlloc de Cornuella, per així poder acabar fent la trialera del Pantà al final de la ruta, tot pensant que no era una ruta massa llarga.

Però fer la Llisera no és ràpid (i abans hem fet una mica de tomb per a fer un tram del Camí dels Cartoixans que no coneixiem -corriol bonic, recomanable.

La pujada des del Coll d'Albarca cap a Prades pels Segalassos ha estat molt guapa, amb tot el terra gebrat i molt sender pla/amunt ciclable. Com hem arribat aviat a l'English Sumer, hem fet uns tombs fins a Prades, després l'esmorzar al càmping (bé, però llaaaaarg...anàvem 13 ciclistes...). Total, que hem sortit molt tard i ens faltava encara tota la part més innovadora de la ruta.

Hem baixat ràpid cap a la Febró per pista ampla i un camí nou per noslatres i hem arribat als miradors finalment. Aqui ha començat l'aventura del dia. El lloc és preciós, impressionant. No apte per a persones amb vertígen accentuat. Tota la ruta és un sender que es va ciclcant bé (es veu recuperat de fa poc), però amb trams de pujada que o ets molt bo en trial, o toca empènyer bici. Aquí encara erem 11 bikers... Alguna pana.... el temps va passant... Eren les dues i encara estavem per aquí dins de la "selva"....

Quan n'hem sortit, hem decidit deixar el track i tirar cap a Siurana per pista ampla. Aquì hem trobat força fang. El "permafrost" del matí ja estava desfet i es veu que aquí hi havia plogut bastant els dies previs.

A Siurana uns quants hem volgut fer un sender a tocar de la carretera. No l'hem trobat però hem trobat una trialera que no coneixiem a tocar de càmping, de ciclabilitat bastant bona.

En definitiva, ens hem quedat a la meitat de la ruta prevista (queda per un altre dia), però hem descobert un indret increïble. De fet, si penjo aquesta ruta es més que res per a compartir-vos el video del company Pepe. Pq aquest cop, més que mai, les imantges valen més que mil paraules....

• Photo of Eladi_Sabater
    Eladi_Sabater Feb 17, 2023

Eiiiii company, per fer la ruta que tinc penjada dels Miradors, lo millor es esmorzar a la Febro ( Hostal la Perdiu) que no hi ha problemes per carregar bateries i s’esmorza de pelicula i estàs a mitad de recorregut 😜

• Photo of flonjall
    flonjall Feb 19, 2023

Si si... si m'agrada molt la Perdiu. Hi vam estar fa poc....

Res, que ens vam "adormir" per Prades (a banda que no calia sortir de les Ventes) i no hi va haver temps de res més, Queda per un altre dia.

Salut i gràcies per la ruta!

• Photo of Eladi_Sabater
    Eladi_Sabater Feb 20, 2023

val val.
    L' altre part de la sortita hi ha trams nous tan de pujada de la Febro com de baixada a Cornudella que disfutareu.
    Salut.

• Photo of Barto Fly
    Barto Fly Jan 31, 2024

Hola, Flonjall, soc en Jesús, un recent seguidor teu, encantat. Volia preguntar-te si els famosos Miradors estan entre el km. 32 i el 36..? I d'altra banda, si aquest tram dels Miradors és gaire tècnic, doncs el grupet nostre no ho som gaire...
    Gràcies. Salutacions.

• Photo of flonjall
    flonjall Jan 31, 2024

Hola Jesús.

Sí, estan on dius.

I jo si que ho qualifcaria de tècnic: es tot sender (o trialera.. hi ha roca), amb trams de puada, altres estrets... és un tram de anar pujant i baixant de la bici.

De tota manera, per a mi val la pena. Encara que algun company va dir que hi tornaria, però a peu.... Si et mires el vídeo es veu molt bé el que trobareu

Salut!

• Photo of Barto Fly
    Barto Fly Jan 31, 2024

Gràcies ! Una informació perfecta (i ràpida). Tenim intenció de fer una ruteta per aqui i si porto als compis "per mals camins", em pelen.. Queda molt clar.