Mieres, El Freixe, Sant Aniol de Finestres.

Photo ofMieres, El Freixe, Sant Aniol de Finestres. Photo ofMieres, El Freixe, Sant Aniol de Finestres. Photo ofMieres, El Freixe, Sant Aniol de Finestres.

August 22, 2023
August 2023

near Mieres, Catalunya (España)

Feta el 22/08/23 amb sol i molta calor.

Bona ruta circular i força ombrívola.

Hem fet aquesta ruta ja que molts parcs estaven tencats per alt ris d'incendi i hem pensat que aquesta es una ruta molt poc coneguda i transitada. A més es una ruta de comunicació entre Mieres i Sant Aniol i no estaria tencada.

Desprès de visitar Santa María del Freixe hi ha un tram de camí molt ombrívol però molt poc transitat i hem trobat molta pedra i un arbre al mig del camí que hem hagut de saltar. En època post pluges deu haver fang.

Pasat aquest tros arribem a una pista asfaltada que passa pels Agustins i al costat hi ha l'ermita de Sant Miquel que avui l'hem saltat perquè ja la coneixiam i per la calor.

Desprès hem baixat ràpid per asfalt fins a Sant Aniol. Hem pogut comprar aigua que feia falta per continuar bé amb la calor que feia, proxima als 40º.

Hem sortit direcció Santa María de Finestres amb una bona pista amb pujada sostinguda i hem arribat al Coll de la Palomera ben suats però ja només faltava visitar La Dama de La Garrotxa, també anomenada La Ramona, i el poblat ibéric i baixa rápidament a Mieres perquè la calor cada vegada apretava més. Hem arribat a Mieres a 41º.

La ruta val la pena per les vistes i els boscos però trieu un dia una mica menys calorós.