Pic de la Torreta de l'Orri - Llagunes

5 hours one minute
December 16, 2023
December 2023

near Llagunes, Catalunya (España)

Hem sortit del Coll del Cantó. Quasi no hi havia neu, però de mica en mica, a mida que pujàvem el gruix augmentava.Hi havia uns 10-20 cm. de neu però hem vist que les rodes s'agafaven bé, al nostre pas la neu s'aixava bé i no relliscava i hem seguit amunt.

El camí no té perdua, pista ample i senyalitzada en els encreuaments.

Tant a l'anada com a la tornada hem fet parada al Refugi Comes de Rubió. La guarda del refugi, molt simpàtica, ens ha orientat de que potser a dalt de tot trobaríem clapes de gel. En realitat molt a prop del cim hem trobat un bon gruix de neu que ens ha impedit fer els darrers metres.

A la tornada, al refugi, ens han servit un caldo ben calent que ens ha revifat.

Hem trobat tres excursionistes al refugi. I quan ja erem a prop del pic de l'Orri hem vist a sota els esquiadors a les pistes de Port Ainé.

Quan erem dalt de tot, ha arribat un Jeep amb dues persones, tant temeraris com nosaltres, que no es creien el que estaven veient, tres ciclistes que pujaven en aquestes condicions. No han parat de fer-nos fotos i han comentat "aneu forts" :). Ells tampoc han pogut seguir.

Ruta recomanable en tota època de l'any, a no ser que la neu ho impedeixi. El desnivell de les pendents és molt gradual. No hi ha cap pas complicat. La sensació de pedalar per la neu ha sigut molt agradable i en cap moment hem tingut sensació de perill. Tot i les condicions de neu, pista perfectament ciclable.

Forest patrimonial de les Comes de Rubió

Tot el camí es fa entre boscos i prats