Photo ofLlagostera - Castell de Montagut i Cadiretes - Tossa - Muntanyes de Llobatera i Can Mundet - Llagostera Photo ofLlagostera - Castell de Montagut i Cadiretes - Tossa - Muntanyes de Llobatera i Can Mundet - Llagostera Photo ofLlagostera - Castell de Montagut i Cadiretes - Tossa - Muntanyes de Llobatera i Can Mundet - Llagostera

December 5, 2022
December 2022

near Veïnat de Sant Llorenç, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 3/4 parts per pistes i 1/4 per carretera i pìstes pavimentades. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de l'Avinguda de l'Esport de Llagostera, a quarts de 10, un matí de tardor fred, el termòmetre marca 4 graus.

Passat el pavelló comença la pista a la dreta, pel camí de Can Creu de Por. Tot seguit cap el Pla de Sant Llorenç, pel túnel que travessa per sota la C35 (compte amb el cap!). Els primers quilòmetres de la ruta són més aviat planers. I freds, a l'obaga s'hi veu gelada. Al cap d'uns 6,5 quilòmetres la pista s'enfila força, amb algunes rampes importants, les primeres una mica pedregoses, durant uns 3,5 Km, fins arribar a Can Cabanyes de Montagut, on cal prendre la pista que surt just davant el portal d'entrada. Passa la fred!

Després de mig quilòmetre força planer, i pocs metres abans d'enllaçar amb la carretera asfaltada de Llagostera a Sant Grau de l'Ardenya, a l'esquerra puja una pista emporlanada amb un desnivell gran, gairebé un 20%, que porta fins el castell de Montagut, el sostre de la ruta. Des del castell hi ha molt bones vistes dels Carcaixells, Montclar, Puig de les Cols i el mar. La costa queda força amagada per les muntanyes, però es veu bé fins Sant Pol.

Es desfà el camí i se segueix la carretera asfaltada durant uns 700 metres en direcció a Sant Grau de l'Ardenya. Uns 200 metres després d'haver deixat a la dreta la pista que porta directament al Puig de Cadiretes es pren també a la dreta la que hi enllacarà més endavant, passant per Pedra Sobrealtre i el Dolmen dels Senglars.

Després del Dolmen es pren el corriol que enllaça amb la pista del Puig de Cadiretes, davant el Menhir d'en Llach. Al cap d'uns 300 metres es deixa la pista del Puig de Cadiretes a la dreta i es pren la que baixa fins Tossa, passant per la Mare de Déu de Gràcia. És una baixada sostinguda de poc més de 6 Km, força entretinguda, en més bon estat a mesura que es va fent.

Ja a Tossa, es travessa per la zona d'esbarjo de gossos per connectar amb la carretera de Tossa a Llagostera, que se segueix durant poc més de 2 Km, per prendre la pista del Càmping Turismar, que es deixa a l'esquerra, i seguir fins el Molí Vell, on es pren la pista que li dona la volta per la dreta. Al cap de 0,5 Km s'ha de travessar la riera de Can Samada per un pont molt estret, per on la bicicleta passa justeta.

A partir del pont, enllaç amb la carretera asfaltada de la Fermina a l'esquerra, que es deixa al cap d'uns 2 Km. per prendre l'antic camí de Tossa de Mar a Lloret de Mar i que puja fins el coll de sa Palomera. Allà s'hi troben cinc camins: cal prendre el de la dreta, que és el que porta fins can Mundet, després de dues pujades importants, les que passen sota el Puig de Montgròs i el Puig Ventós.

A partir de Can Mundet el camí és pràcticament tot en baixada, amb algun replà. La pista enllaça amb la carretera de Tossa a Llagostera al Collet de Terra Negra, que se segueix durant uns 7,5 Km fins arribar a Llagostera per la carretera asfaltada. I des d'allà, retorn al punt de partida.

Bona sortida, pistes en bon estat i bones vistes.