Photo ofL'Esquirol - Cantonigròs- L'Esquirol. Volta a la serra de Cabrera i Cingles d'Aiats Photo ofL'Esquirol - Cantonigròs- L'Esquirol. Volta a la serra de Cabrera i Cingles d'Aiats Photo ofL'Esquirol - Cantonigròs- L'Esquirol. Volta a la serra de Cabrera i Cingles d'Aiats

December 20, 2023
December 2023

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Ruta circular des de L'Esquirol, 4/5 per pistes, donant la volta a diversos cims de la serra de Cabrera i tornant a l'Esquirol per Cantonigròs. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de l'Esquirol sota zero, un matí de la setmana abans de Nadal, anant a buscar el GR151 en direcció a la ruta BTT5 que porta primer fins la Serra del Feu, després tomba gairebé 180° per anar fent camí en pujada constant per la carena dels Casalets en direcció a Cabrera, passant per la Plana Llisa fins al Collet de Sant Julià, on es deixa a la dreta la pista que porta fins Sant Julià de Cabrera per seguir la pista asfaltada, primer en baixada, que dona la volta a Cabrera per la seva part nord, entre un bosc molt bonic de faigs.

Al Coll de la Freixeneda es tomba a l'esquerra, es passa pel port de la Faja i se segueix fins el trencant de la casa nova de Racons, on es deixa a la dreta la ruta BTT5 per seguir el GR 151. Passada la casa hi ha un tros una mica complicat, sobretot pel fang trepitjat de les vaques que hi pasturen. Per sort avui el fang i l'aigua estan glaçats i s'hi pot passar bé sense enfonsar-s'hi.

El camí segueix en direcció al coll de Saiols. Abans d'arribar-hi es pren la pista de la dreta, que puja fins passar just per sota del Puig de la Bastida. La pista torna a empalmar amb la de Saiols que s'ha deixat abans, després d'una baixada una mica complicada.

Al Pla de Bertajol es veuen ja els cingles d'Aiats. Es passa el Coll de Cabra, el de Comajoan i s'arriba finalment al Coll del Bac, on es travessa la carretera d'Olot a Vic per seguir per la pista de terra que surt just davant de l'encreuament, que porta fins Cantonigròs, enllaçant amb la ruta BTT4 al trencant de la Font dels Enamorats.

Ja a Cantonigròs es trenca a la dreta en pujada abans del cementiri per travessar el poble i anar a buscar el camí de la Foradada. El camí és una mica complicat, sobretot al començament, per la gran quantitat de pedra cantelluda.

A la riera de la Foradada s'hi veu la única aigua corrent de tota la ruta.

Finalment s'arriba a l'Esquirol per les Fontiques i el Pla del Campàs.

Una bona ruta, solitària en un dia feiner, amb bones vistes i soroll d'esquelles del bestiar que hi pastura.