Photo ofLes Ventes-Cornudella-Albarca-Cadolles Fondes-Ulldemolins-les Ventes (Truita amb suc'21) Photo ofLes Ventes-Cornudella-Albarca-Cadolles Fondes-Ulldemolins-les Ventes (Truita amb suc'21) Photo ofLes Ventes-Cornudella-Albarca-Cadolles Fondes-Ulldemolins-les Ventes (Truita amb suc'21)

October 27, 2021
October 2021

near Cornudella de Montsant, Catalunya (España)

Despres de 4 anys, torno ben acompanyat a Ulldemolins, a la Fonda Toldrà, a esmorzar tuita amb suc.

Sortim a les 8 de les Ventes i anem cap al Molí del Pont. Fot un fred inesperat en aquest fondo (0 graus) i fins i tot pedalem amb la bici apagada per entrar en calor més depressa

A Cornudella hi arribem sense xarfar carretera, per camins i un corriol que ens deixa al pàrking. Per a pujar a Albarca, ho fem pel Barranc de l'Argentera, amb un parell de bons senders pit amunt i trams en forta pujada (recordo la seva duresa fa 4 anys).

Un cop passat Albarca, fem el bonic sender del Salt del Teix per evitar pista i enfilem cap a les Ermites de Santa Magdalena i Sant Anton i, des d'allí, tirem a fer turisme cap a les Cadolles Fondes, tot aprofitant bonics trams de sender. La tornada és per pista i per un tram de llisera molt bonic baixem fins a la llera del riu de Prades, que presenta un entorn molt tardorenc. A 2/4 d'11 arribem a la Fonda Toldrà on poden guardar la mitja dotzena de bicis en el garatge que tenen per als clients. Mentre preparen l'esmorzar, un parell de companys van a comprar bunyols al forn de la Pepi. Brutals!!!,. Com també ho ha estat la truita amb suc, tal i com la recordava.

Un cop esmorzats, hem sortit del poble plel Gr cap al riu, hem remuntat carretera cap a les Crestes de la Llena, però just abans d'arribar a dalt, hem parat a guaitar des del mirador del Priorat a la vall del silenci. Paisatge impressionant.

La baixada de les Crestes l'hem feta pel Gr, que és l'antic camí de Juncosa a Ulldemolins en aquest tram. Es molt bonic. Llàstima del tall que li vam fer al fer la carretera i que fa que haguem de baixar amb la bici al costat uns pocs metres i també entrar a peu a l'altre costat de la carretera. Però ja des d'aquí fins al Riu de Prades, de nou, és molt bonic i de bon baixar. Fins i tot sorprèn que sigui una baixada tan dolça si tenim en compte des d'on estem baixant. .

A continuació, repetim un trosset de carretera i enfilem en direcció a Vilanova de Prades, però per poc, per a baixar la sendera-trialera cap al Pont del Molí, com vam fer fa 3 setmanes.

Des d'aquí, toca anar tornant. Primer agafant aigua a l'església i desprès fent el Camí ral cap a Albarca. Allí decidim no baixar per la Llisera cap a Sant Joan del Codolar com teníem previst pq s'ha fet una mica tard i hi ha companys cansats. Així que desfem la pujada del matí pel barranc de l'Argentera, que també és molt bonica. Llàstima que just abans d'arribar a baix a la carretera de Siurana, hem vist que jo havia punat. Com porto mousse a la roda del darrera (gran invent) he tirat per carretera cap a les Ventes. Però els companys han pogut acabar la ruta, fent el sender del pantà de Siurana que sempre ve de gust. Per això el track aquest és el que ha gravat el Pep, amb el final com cal, perquè és la cirereta final de la ruta (molt millor que acabar per carretera....

En definitiva, una molt bona excursió bike-gastronòmica.....

Com una imatge val més que mil paraules, aquí va un vídeo molt guapo de la primera part de la ruta, del company Pepe: