Photo ofLes Planes d'Hostoles - Sant Feliu de Pallerols - Les Medes per Llacunagra - Sant Aniol de Finestres pels Arcous - Les Planes Photo ofLes Planes d'Hostoles - Sant Feliu de Pallerols - Les Medes per Llacunagra - Sant Aniol de Finestres pels Arcous - Les Planes Photo ofLes Planes d'Hostoles - Sant Feliu de Pallerols - Les Medes per Llacunagra - Sant Aniol de Finestres pels Arcous - Les Planes

May 17, 2023
May 2023

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 2/3 per carril bici, pistes i corriols, i 1/3 per carretera asfaltada. L'he etiquetat com a difícil pels dos trams de corriol que no són ciclables.

Sortida un matí de mitjans de maig des de l'aparcament de la zona esportiva de les Planes, prenent el carril bici fins Sant Feliu de Pallerols.

Allà es pren l'antic camí de Sant Feliu de Pallerols a Santa Pau, que comença asfaltat, però de seguida es converteix en pista de terra, en molt bon estat. Es passa pel cantó de les masies el Botets, el Relleixat i el Pujol. Just quan s'ha passat la masia l'Estanyol d'Avall es trenca a l'esquerra, deixant el Pla de l'Estanyol a l'esquerra.

Poc després de la font de la Canaleta s'acaba el bon camí. Es pren un corriol estret, primer en baixada, per on és evident que hi passa molt poca gent. Hi ha molta vegetació als cantons, amb molts arítjols, que fa baixar de la bici en molts trams. De fet la ruta està etiquetada com a difícil per aquest tros.

El corriol cada vegada es fa més complicat, fins que s'ha de fer un tros per dins un torrent, i a partir del qual s'ha d'anar amb la bici al cantó, en pujada, fins que finalment es troba una pista que amb una pujada decidida porta fins el sostre de la ruta, el Coll de Llacunagra, des d'on es veuen els cons dels volcans Llacunagra i les Medes.

A partir d'aquí, baixada fins els prats de les Medes, sempre verds, però més en aquest temps.

Es travessen els prats per prendre el camí de les Encies a les Medes. Se segueix fins aproximadament mig quilòmetre abans d'arribar als Arcous, on es pren una pista a l'esquerra que acaba convertint-se en corriol, de molt mal fer també per les branques baixes i el camí poc definit, que va a parar al corriol que ve dels Arcous i enllaça amb la pista que porta fins Sant Aniol de Finestres al Collet de Can Sala.

A Sant Aniol es pren la carretera en direcció a Sant Esteve de Llémena i el trencant fins les Planes per les Encies. Són uns 10 quilòmetres d'asfalt fins al punt de partida.

Un bon matí per aquestes muntanyes de la Garrotxa, amb el premi de la vista dels prats de les Medes.