Photo ofLes Planes d'Hostoles - Les Encies - Les Medes - Sant Iscle de Colltort - Sant Feliu de Pallerols - Les Planes d'Hostoles Photo ofLes Planes d'Hostoles - Les Encies - Les Medes - Sant Iscle de Colltort - Sant Feliu de Pallerols - Les Planes d'Hostoles Photo ofLes Planes d'Hostoles - Les Encies - Les Medes - Sant Iscle de Colltort - Sant Feliu de Pallerols - Les Planes d'Hostoles

October 31, 2022
October 2022

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Ruta circular per la zona volcànica de la Garrotxa, aproximadament 3/5 pistes de terra i corriol, i 2/5 carretera asfaltada. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de l'aparcament del poliesportiu de Les Planes d'Hostoles, en direcció a la Vall de Llémena. Havent passat les Encies es troba l'encreuament de camins amb el trencant del Siubés a la dreta, i el dels Arcous i les Medes a l'esquerra, que és el que cal prendre. La carretera comença asfaltada, però de seguida es converteix en camí de terra, amb algun tros dolent emporlanat. Passat el mas Els Arcous, a partir dels penyasegats de la Roca del Migdia, el camí es fa més complicat, alternant terra, roca mare i pedra solta.

Quan s'arriba als prats de les Medes el paisatge feréstec canvia, tot és molt més verd i obert. Es travessa la zona sota l'església de Sant Joan de les Medes, i es pren direcció cap la serra de les Medes, el tros més complicat de la ruta, on cal posar el peu a terra un parell de vegades, que es travessa en direcció a la serra de Finestres.

Es connecta amb la pista asfaltada que baixa fins la carretera d'Olot a Girona, passant per Sant Iscle de Colltort. Allà es pren el carril bici, travessant primer Sant Feliu de Pallerols, i acabant a Les Planes d'Hostoles.

Una ruta molt maca i solitària, amb la troballa inesperada de la verdor dels prats de les Medes i els cons de diversos volcans, enmig d'aquesta natura feréstega de la Garrotxa.