Les Borges, Ermita de Santa Maria de les Besses, Punta del Pouet, Cervià de les Garrigues i Punta dels Marquesos

April 6, 2024
April 2024

near Les Borges Blanques, Catalunya (España)

Ruta circular des de Les Borges Blanques passant per:
- Ermita de Santa Maria de les Besses (13.2 km)
- Església Sant Miquel Arcàngel (16.3 km)
- Punta del Pouet (20.2 km)
- Punta dels Marquesos (21.2 km)
- Ermita de Sant Salvador (27.0 km)

Sortim de Borges i direcció als Bessons. Avui no pugem pel camí bo, sinó que pujarem per la banda del darrere, que hi ha un corriol. Pugem per entre les oliveres, fins arribar al corriol, que també puja, però alguns trams es fan molt bé. Quan som dalt, passem per davant dels Bessons i direcció a la pista asfaltada que va a Castelldans, quan arribem, uns centenars de metres i baixem per un camí a l'esquerra. Agafem camins i corriols fins arribar a l'ermita de les Besses, per cert, en un corriol he trobat un arbre tombat al mig i no he pogut passar, he baixat al bancal d'oliveres, i he fet cap al camí sense cap dificultat. Ja som a l'ermita, entrem dins i donem un tomb pels voltants, també donem un cop d'ull al panell informatiu del poblat, "despoblat", de les Besses i veiem les restes. Baixem al camí del riu Set i som-hi cap a Cervià de les Garrigues. Entrem dins del poble, i passem per l'ajuntament i l'església, després amunt, sortim del poble pel camí del cementiri, i ara ens toca pujar una mica. Anem direcció als Marquesos, quan arribem dalt, tenim una bona panoràmica de la plana, i amb el vent que bufa, es veu tot molt clar. Ara toca la part més bona, baixar. Baixem per camins, fins que ens fiquem per un corriol, que baixa suau i està molt bé, no me'n cansaria mai de baixar corriols així. Arribem a cap, i poc després creuem el canal i cap a Sant Salvador, dues fotos i cap a Borges, passem pel Terrall i acabem la ruta. Apa doncs, Salut i Pedals.