Lauterbrunnen -Isenfluh- Mürren- Gimmelwald - Stechelberg - Lauterbrunnen

Photo ofLauterbrunnen -Isenfluh- Mürren- Gimmelwald - Stechelberg - Lauterbrunnen Photo ofLauterbrunnen -Isenfluh- Mürren- Gimmelwald - Stechelberg - Lauterbrunnen Photo ofLauterbrunnen -Isenfluh- Mürren- Gimmelwald - Stechelberg - Lauterbrunnen

June 26, 2022
June 2022

near Lauterbrunnen, Canton de Berne (Switzerland)

Ruta ben assenyalada, numerada amb el 450 (Mürren Bike). Se surt de Lauterbrunnen per un camí asfaltat que comença, baixant des del centre, poc abans de l'estació a l'esquerra.

Al llarg del camí es pot agafar alguna variant. Els cartells us indicaran si són més durs o més suaus (bici inclinada cap amunt, o bici en pla).

En una bifurcació hem tirat cap a la dreta, camí més suau i asfaltat, i hem passat pel poble d'Isenfluh (1024). Aquí hem vist com dos ciclistes agafaven el funicular cap a Sulwald (una bona manera de guanyar alçada).

A mida que anem pujant es va veient a l'altre vesant de la vall el poble de Wenguen i en algun moment el tren que porta a la Kleine Scheidegg.

Més endavant hem retrobat el camí que havíem deixat a l'esquerra. Comencem a veure el trenet que va del funicular de Grutschalp a Mürren. A Winteregg (1578) el camí passa per sobre la via del trenet. S'enfila una mica i s'arriba a l'estació i al poble de Mürren.

Les vistes sobre l'Eiger, Mönch i Jungfrau són magnífiques.

Per la tornada uns suïssos de Lauterbrunnen ens havien espantat i desaconsellat tornar per Gimmelwald ja que ens trobaríem amb algun desnivell molt dur.

El camí per bicicletes per anar a Gimmelwald està ben indicat dins de Mürren.

La baixada permet gaudir de magnífiques vistes i passa per Gimmelwald i Stechelberg. La ruta segueix molt ben indicada. En el punt en què es fa més pendent, hem baixat de la bicicleta, i hem deixat passar varis ciclistes trialers que anaven bufats.

Per la zona d'Stechelberg, s'arriba a una pista que ens porta a través de camps a Lauterbrunnen. El tros final l'hem fet per carretera però creiem que podríem haver arribat per pista. Si seguiu aquest trac mireu de trobar un parell de km abans del final les senyals de pista per bike, que nosaltres ens hem saltat.

Dificultat moderada amb l'ajuda de l'ebike. Bon desnivell. Porteu les pastilles de fre en bon estat.