L'Ardenya

Very difficult
January 27, 2022
January 2022

near Veïnat de Sant Llorenç, Catalunya (España)

Llagostera-Pedralta-Sant Grau-Puig de Cadiretes-Llagostera
Ruta per l'Ardenya. Sortim de Llagostera pel carril bici cap a Sta.Cristina. Després d'un camping el deixem i creuem l'autovia. Després de bastants km planers entrem a urbanitzacions una mica desangelades i comencem a pujar cap a Pedralta. Els darrers km abans de l'ermita de Pedralta (del 15,5 al 18,2) son asfaltats. La baixada des del km 18,7 al 20,7 és per corriols amb fortes pendents que ens obliguen a baixar de la bici en molts trams, perquè ja tenim una edat i no volem caure. Després agafem pistes que ens acaben portant a St.Grau, Passem pel monument natural "Pedra sobre altra". Vistes cap al mar i fabuloses amb un dia d'hivern esplèndid. Al Puig de Cadiretes hi arribem en un corriol curt d'uns 50 m en què hem de pujar la bici empenyent. Vistes de 360º espectaculars: el Mediterrani, el Montseny, el Pirineu, les Gavarres... Després baixada forta però pedalable mixta per pista bona i algun corriol fins on s'ajunten la riera de St.Baldiri amb la riera de Verderes donant llum al riu Ridaura. Aquí, al km 39,9 fem un km pel costat del Ridaura i creuant-lo, a peu en algun tram ja que el llit del riu està molt malmès per les riuades. Finalment arribem a Llagostera per fer una cerveseta. Poso nivell molt difícil per la baixada de Pedralta