L'Ametlla de mar - el Taix - Els Dedalts - Creu de Castello - L'Ametlla ago21

-10 ft
September 20, 2021
August 2021

near l'Ametlla de Mar, Catalunya (España)

Ruta feta el 29Ago21
Sortida de la Rambleta de l’Ametlla de Mar cap a buscar l’accés a l’N-340, seguir per la TV-3025 fins trobar l’N-340A (Pk 5,9) a la dreta, cap al Mas del Plater i seguir fins trobar el Torrent del Pi (Pk 7,0. S’acaba el primer tram asfaltat), per una pista en bon estat, direcció N-NE cap a la pedrera, el Mas i l’Estret de Senén, sempre pel fons de la vall, per pista bona, amb trams curts de pista molt pedregosa i solta. Passem l’estret de Caderneroles que és un dels trams mes bonics del recorregut: un autèntic engorjat, sec, llarg i molt emboscat.
Seguim amb pujada constant i, progressivament mes dura amb alguna rampa bastant dreta, quan mes amunt, pitjor. Però sempre amb estones de menys duresa, molt agradables. A partir del Pk 18 (309 msnm) entrem al torrent dels Taixos (dels Teixos??) fins al Pk 23 (559 msnm).-
Pk 25,3 giro a l’esquerra per fer un anar-tornar fins al conjunt d’antenes de sobre els Graus de Vandellós (uns locals em varen dir que el lloc es deia els Dedalts), punt culminant de la sortida (632 msnm). Panoràmica espectacular sobre Vandellós i sobre el sector Nord del Golf de Sant Jordi i fins a Tarragona.
Inicio la baixada; algun tram dur i curt, amb el pis de ciment en bon estat. Al Pk 32, lloc assenyalat com “El Forat del Vent” (al mapa IGCC, les Obagues de Castelló). Fins al Pk 33, algun tram molt pendent amb un pis de ciment en molt mal estat, però quasi tot ciclable.
Després, pista bona fins a Masboquera. Seguim per la C-44 (Pk 7 a Pk 2), molt circulada, però Amb una vorera ampla i còmoda, fins just abans del pont que creua l’AP-7 al nostre Pk 41,5, que cal deixar la C-44 i seguir les indicacions de “Cementiri”. Agafem una pista que va seguint entre l’AP-7 i l’N-340, direcció al Coll de Balaguer des d’on tenim una vista impressionant sobre el conjunt de les nuclear, la central de cicle combinat i tot un sembrat de línies d’alta i de molt alta tensió.
Al Pk 52 passem sota l’AP-7 per anar a buscar la platja de l’Almadrava, passar per dins de d’Urbanització del Calafat i al Pk 56,4 tornar a creuar l’AP-7 per seguir la pista del transvasament, fins l’entrada de l’Ametlla i acabar a la Rambleta, al Pk 63,9
Tot plegat una volta circular molt recomanable, que jo he fet amb e-BTT, per falta de forma (i per provar una e-BTT, però que, amb un xic de bona condició física, no crec que tingui massa problemes. Molt recomanable.