La Vall del Silenci i la Serra de la la Llena des d'Albarca

Photo ofLa Vall del Silenci i la Serra de la la Llena des d'Albarca Photo ofLa Vall del Silenci i la Serra de la la Llena des d'Albarca Photo ofLa Vall del Silenci i la Serra de la la Llena des d'Albarca

Very difficult
October 3, 2021
October 2021

near Albarca, Catalunya (España)

Ara feia bé de temps que no feia una ruta tan endurera com aquesta. De fet, ha estat una revisió de la que vaig fer a finals de l'any passat amb mon cosí, però sortint d'Albarca enlloc de fer-ho des de Vallclara. Així ens queda més a prop pels que venim de Reus i Voltants, encara que deunidó arribar fins a Albarca (3/4 d'hora ben bons en cotxe).

Però paga la pena: arrenquem a les 8 i amunt ja per senders trialers, tot seguint el Camí vell de Cornudella a Vilanova de Prades. Baixem cap al barranc de l'Anover i ferm la trialera de la pissarra, primera baixada tècnica del dia. Passat Vilaniva, enfilem amunt cap a la Llena i arribem fins la Punta del Curull. Fotos de rigor i avall, aqeust cop "directament" en direcció al Vilosell, pel camí vell. Espectacular trialera, sense cap arbre caigut i fins itot diria que algun forat que recordava de l'any passat està reomplert (o potser és la diferència de la bici). El tram inicial baixant de la punt del Curull té algun pas bastant pendent i que llisca força i alguns hem fet peu. Però d'altres companys, han fet la baixada sencera sense baixar de la bici. Espectacular.

Enguany, retallem el track de l'any passat i no passem per Vallclara i tirem amunt cap a VIlanova, on esmorzem a la Montserrat. I altra volta amunt. Ara per carenejar la Serra de la Llena per anar a buscar la baixada cap al Barranc del Fontanet. Aquí la cosa ja es posa seriosa (qualifico la ruta de molt difícil per aquest tram). També m'ha semblat més net que fa un any, amb algun arbre caigut que ara ja se supera bé per que hi ha pas alternatiu. Aquí 3 companys hem comés un error de navegació i ens hem saltat, sense voler, la part més difícil de la baixada, que comença amb una zona d'arrels i continua amb un tobogán de roca estret. Veureu que he fet marxa enrera pq un parell de companys havien passat per l'esquerra a peu i els que havien baixant davant meu no ho veien clar... Error. Tocava seguir recte.... (encara que per l'esquerra, caminant, és tan o més fàcil i menys perillós). Des d'aquí la trialera continua amb força roca solta. S'agraeixen les rodes gruixudes i les 150 mm. de l'ebike (l'any passat vaig caminar força aquí) .

Un cop a baix, ja es tard i toca córrer el màxim possible per la carretera per anar a buscar el Tormo de la Drecera i baixar per la cara sud de la Serra de la Llena aquest cop. La pujada té un tram dur (amb ebike això no és problema) i un final de sender fàcil. La baixada, amb tota la Vall del Silenci davant, un gaudi total. De les meves preferides. Molta pedra, però clavada a terra (això era el Camí de Reus a Lleida). A continuació, una mica de carretera i un tram també molt bonic, ja sense tanta pedra, per a baixar a la llera del riu de Prades, que ja torna a tenir un pontet (aquesta vegada de fusta).

I aquí ja acaba l'enduro de la ruta. Només resta entrar a Ulldemoins a buscar aigua i pujar cap a Albarca pel camí ral, que en el seu darrer tram, ja dins el Parc Natural, ens regala unes vistes espectaculars d'un paisatge fantàstic.

En síntesi, una ruta top si us agraden les trialeres i descobrir llocs poc freqüentats. El "Montsant petit", com encertadament algú va batejar la Serra de la Llena, té molt d'encant.

Aquí podeu veure un parell d'excel.lents video que el company Pepe Latre va fer de la ruta per al seu canal de trialeres:

PD: A la Pobla de Cérvoles no hi ha bar ni restaurant ara mateix (inicialment, hi volia arribar a esmorzar, però ha tocat parar a Vilanova. I, de tota manera, s'hauria fet tard perquè el tram de carenejar la Serra i sobretot la part de baixada, són lents)