la Vall del Maldanell al complert

November 20, 2022
November 2022

near Vallbona de les Monges, Catalunya (España)

Ruta a la que li tenia ganes de fa temps. En concret, des que fa quasi un any vaig anar a la 5ª marxa de la Vall del Maldanell, on ens van presentar aquesta ruta

Però poc després de la marxa ja li van afegir una trialera nova cap a Rocallaura al track que ha millorat força la ruta (perquè t'estalvia la pujada més llarga i avorrida que hi havia cap a la zona del Manantial i el Búnker)

En concret, hem agafat aquest track oficial del BTT Tàrrega (aquí trobarue la descripició de tots els trams i senders)

Però li hem fet una modificació simple que ens l'ha millorada (al nostre gust): Hem fet primer el bucle cap a Maldà i el VIlet, enlloc de fer primer el de Rocallaura. Això fa que per al final quedin els senders més nous i radicals de la zona (Búnker, Manantinal, 5 glans... i amb la cirereta final de l'Estimaocells),

Només hem obviat una baixada del track original (lel GR cap a Vallbona). Però ja en tenime prou després de l'Estimaocells. Perquè un grup de 13 bikers sempre costa de fer córrer, hi ha avaries (avui dos abandonaments), etc.

Hem esmorzat al Café de Vallbona, on hi hem coincidit, sense exagerar, 30 biciclistes (90% ebikes). Està clar que aquest territori es va consolidant com a destí BTT. I sens dubte s'ho mereix i s'ho mereixen la gent de la terra que ha anat creant aquesta maravella de trrack, sobretot en els darrers anys a Vallbona i Rocallaura, però sense oblidar als qui van fer la zona del Vilet una dècada enrera.

Si uns agraden els sendres nets i polits, amb poca pedra... però alguns no exempts de dificultats tècniques. I tots molt ben plantejats i amb molt de flow, aquest track us encantarà.

A la propera visita tocarà investigar els nous senders que estan obrint per Rocallaura els "perruquers" de la zona en colaboració amb els propietaris de les finques. Això sí que és treballar pel desenvolupamnet durable (sostenible). I és que com vaig explicar en la crònica d'una altra visita a aquestes terres, aquí entenen el BTT com un mitja de revitalització econòmica d'aquests pobles, junt amb altres activitats com ara l'observació ornitològica.

PD: Més enllà dels números, que ja comencen a ser respectables (uns 1750+), penseu que és un track trencacames i això l'acaba fent sempre més dur que quan fas el mateix desnivell en 3 o 4 pujades llargues.