La Serra de la Llena des de Cornudella

December 31, 2022
December 2022

near Cornudella de Montsant, Catalunya (España)

Anada un altre cop a la Serra de la Llena, amb 4 companys que mai hi havien estat a fer ruta per allí dalt. La proposta ha estat d'ells i m'hi he sumat amb gust pq el darrer cop no la vaib poder acabar per la pluja.

(https://www.wikiloc.com/ebike-trails/albarca-punta-del-curull-el-vilosell-transllena-ulldemolins-albarca-115746800) )

Avui, per contra, fa temps que, malhauradament, no plou i el temps és més de primavera que d'hivern.

A proposta del Jordi, molt encertadament, sortim de Cornudella per a no pujar en cotxe fins a Albarca i fer la Llisera des de Sant Joan.

La resta de la ruta, fins al Vilosell, igual que el darrer cop, pero avui la trialera de la Pissarra es feia molt millor en estar seca.

Els 4 companys d'avui són TOP baixant i han xalat molt des de la punta del Curull avall.... Impossible seguir-los (jo, al meu aire.. sense estrés)

Al Vilosell hem esmorzat molt bé al Casal i en acabar hem decidit tirar amunt diferent que el darrer cop: enlloc d'anar a fer tomb "cap als castanyers", hem desfet el camí de pujada pel camí vell de Vilanova de Prades al Vilosell. Així hem retallat uns quants quilòmetres i shi puja molt bé (eco-trail... turbo a alguna part més tècnica). Fa molt més per a ebike, però inclùs he vist que està stravat per a btt de pujada. I és que des que el van arreglar, aquest camí ja no és ben bé una trialera.

El tram de sender i trialera de la Transllena avui ha estat millor que mai. El Coll de les Marradetes, tot sec, no fa ja tant de respecte i amb compte, es baixa bé.

I ja un cop a baix, hem pogut fer el tram de camí nou per a mi que estalvia una mica de carretera. Està bé pq. fins i tot té una mica de sender. Després dels inevitables 5 km de carretera gens transitada, una pujadeta forta i baixada ràpida pel Camí vell de Reus a Lleida, enllaç per carretera i més sender cap al riu, creuar Ulldemlins i ja cap a Albarca, on hem decidit no baixar per la Llisera sino pel Barranc de l'Argentera.

En fi, iuna ruta millorada, al meu gust, per una zona que m'encata. I perfecta per acabar un any que ha estat de "btt del bo"

Em falta anar-hi algun dia a caminar per a veure els altres senders que baixen des de dalt de la serra cap a les Garrigues, a veure si n'hi ha algun altre de ciclable