La Serra de Cavalls des de Móra d'Ebre (segona edició)

November 20, 2023
November 2023

near Móra d'Ebre, Catalunya (España)

Segona vegada que anem a fer aquesta ruta, després d'una primera edició aquest hivern passat.

Com ja vaig explicar llavors, té dues parts, o fins i tot tres, ben diferenciades: senders ràpids plens de flow a la plana, trams de pista llargs fins a Corbera i, després d'esmorzar, festival de seders a la Serra de Cavalls, amb flow i pendent.

Podeu veure la crònica del primer cop que vam venir aquí:

Avui hem millorat una mica la ruta, fent un parell de trams de senders abans i després del llarguíssim Sender del Sergio només sortir i hem fet una mica diferent l'anada fins a Corbera per a fer una petita trialera. Però s'ha de dir que el fet de baixar cap a Corbera bàsicament per pista ha desconcertat una mica als companys més endurers, (avui anàvem un grup gran de fins a 12 ebikers).

Tanmateix, ja estaven avisats que la part mes bona de la ruta venia després de Corbera. Com a novetats respecte de la primera vegada que vam venir per aquí, avui hem pujat pel sender Mayate (13%) cap a la Serra de Cavalls, enlloc de fer-ho per pista asfaltada. El que no hem fet és el tram de cicloalmpinisme que vam fer l'hivern passat i , per pista, hem anat directament a baixar un sendera nova, el Canyalís de la Serra de Cavalls, d'un km i mig amb un parell de trams tècnics (a l'inici ) i un de trencat (cap al final. La resta, de molt bon fer.

A partir d'aquí hem fet un altre sender preciós en puja i baixa i una darrera pujada llarga per pista per a començar la millor part del dia: la llarga baixada del Gran Sender de Cavalls (2,6 km), seguida d'una successió contínua de senders de molt bon fer fins a baixa a la plana de Benissanet, on ja només queda anar tornant cap als cotxes per camins asfaltats amb un bon somriure a la cara....

Són senders de bon fer, amb trams estrets, algun tobogan que fa una mica de respecte.. però amb cap o poquíssimes pedres (el darrer, ja a la plana, sí que ho és una mica, però poca cosa) HI ha trams que no tenen res a envejar als senders de la Vall del Corb, per exemple.

En resum, una ruta molt bona per una zona que definitivament queda incorporada a les destinacions dels dissabtes. Tanmateix, la tercera edició que fem, serà una mica diferent i, novament, millorada.

PD: L'esmorzar, al Bar Transilvània, amb una atenció excel.lent, bé de preu i sense problemes pels companys que han volgut carregar bateries (desmuntant-les).

Ruta circular des de Móra d'Ebre passant per:
- Coll de Cavalls (34.5 km)