La Selva del Camp-La Febró-Prades-Cornudella- Alforja-l’Aleixar-Almoster

Photo ofLa Selva del Camp-La Febró-Prades-Cornudella- Alforja-l’Aleixar-Almoster Photo ofLa Selva del Camp-La Febró-Prades-Cornudella- Alforja-l’Aleixar-Almoster Photo ofLa Selva del Camp-La Febró-Prades-Cornudella- Alforja-l’Aleixar-Almoster

5 hours one minute
May 29, 2023
May 2023

near La Selva del Camp, Catalunya (España)

Fantàstica i duríssima ruta que ens porta a fer un tomb molt encisador per les muntanyes de Prades.
Tot i que podríem haver sortit de Tarragona, nosaltres vam decidir sortir de la Selva del Camp per estalviar kilòmetres que no aporten res i no arribar tant tard a casa. La ruta, tot i que no és massa llarga -82km- té un desnivell considerable (superior als 2000+) i és molt dura.

Comencem la ruta pujant per les terrorífiques rampes de les Obagues de la Selva fins a la carretera de l’Albiol. Si voleu suavitzar-ho una mica, podríeu agafar un tram de la carretera direcció a Vilaplana i pujar per la pista del Garramell o la del Mas de Galofre. De totes formes, és molt més maco pujar per les Obagues.
Un cop arribem a l’Albiol continuem per pista fàcil fins el Puig de la Torre. Aquest tram té bastant d’asfalt, però es fa força ràpid. Ara ens esperen unes pistes entre bosc espectaculars fins a la Febró. Aquest tram és molt bonic, entre arbres, molta ombra i pistes rodadores de terra.

Després d’arribar a La Febró ens espera una pujada duríssima per les temibles rampes dels Masos de Galzeran. Rampes superiors al 20% i en alguns trams amb terra de grava. Difícil fer-ho tot a sobre de la bici, tot i que amb força es pot fer.
Un cop superades aquestes rampes, gaudirem d’unes vistes increïbles per la zona del Coll d’Andreu, amb alguns masos abandonats que li donen un encant molt especial.
Al cap d’uns kilòmetres arribem a Prades, on ens podem fer la foto obligada davant de la font de la Plaça Major o també gaudir de les magdalenes de Montral que teniu disponibles al forn de Prades.

Després de Prades ens espera una altra rampa duríssima, però ara molt curta i, per sort, cimentada. Un cop superada la rampa, gaudirem d’una baixada divertidíssima per pista fins a Cornudella. Fixeu-vos que el track surt un moment de la pista principal i agafa una variació per un corriol molt bonic. No us el perdeu!!!
Un cop arribem a Cornudella, no agafem la clàssica pista asfaltada del pantà de Siurana. Veureu que pugem per unes pistes estretes de terra, molt encisadores, que ens permetran gaudir d’unes vistes magnífiques del pantà de Siurana i la Serra del Montsant i fer una petita trialera molt divertida de baixada.
Ara ens toca arribar al Coll de l’Alforja; tot i que no agafarem carretera. Enlloc de la carretera, veureu que el track continua per unes pistes, que al final són una mica trialeres de pujada. Es pot fer perfectament tot a sobre de la bici amb una mica de força i tècnica.

Un cop superat el Coll de l’Alforja, ens queda una baixada molt llarga fins al Poble, el qual creuarem pel túnel.
Ara només ens queda arribar a l’Aleixar, Almoster per unes pistes fàcils (però amb algunes pujadetes dures per acabar d’arrodonir la ruta).
Tornem a la Selva del Camp per pistes.

Ruta molt recomanable recomanable per a E-bike o btt tradicional. Hi ha alguns trams amb una mica de pedra que no la fan recomanable per a gravel.
Si la feu en ebike, haureu de gestionar molt bé la bateria.

Calculeu unes 4-5 hores de pedalada en Ebike i unes 6-7 hores en btt tradicional.
Nivell físic MOLT ALT
Nivell tècnic MIG-BAIX
Ruta molt rodadora, però molt dura.
Ruta ESPECTACULAR i super-recomanable!!!!
www.josepsuller.com
www.chicanos.es

• Photo of TurboJordi
    TurboJordi Oct 6, 2023

Bones, moltes gràcies per la ruta, la he fet desde la Secuita i he passat per llocs increibles. Molt bonica i amb pujades temibles jeje la part fins Alforja ja he baixat per carretera per falta de temps. Comentar per si algu la fa amb ebike que he fet una parada al camping Prades i tenen una zona per carrgar les bicis, al costat de la terrasa del bar i he menjat genial. Amb una bateria de 500w no em quedava mes opció que parar a recarregar.
    El pantà de Ciurana fa por però el cami d'alli es brutal. Gràcies per compartir la ruta!!

• Photo of TurboJordi
    TurboJordi Oct 6, 2023

Siurana* perdo

• Photo of jsuller
    jsuller Oct 6, 2023

Moltes Gràcies pel comentari. M’alegro que t’hagi agradat la ruta.
    Jo la vaig fer en una ebike de 625w i vaig acabar amb un 20-25% de bateria. Vaig haver de gestionar molt per por d’esgotar bateria. Sabent que al camping hi ha podsibilitat de carregar-la és una gran notícia pels qui portin bateries petites.